Työyhteisöosaaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BS21-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2020 - 15.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.01.2021 - 15.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Mikko Niskanen
- Opintojakso
- KH00BS21
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
18.1.2021. klo 13.15-16 Aloitus. Erilaisuus voimavarana. Thomas-analyysi.
10.2.2021 mennessä jokainen:
1) laatii henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman kurssille
2) hakee mahdolliset hyväksiluvut
3) käy ainakin 1/2h henkilökohtaisen ohjauskeskustelun opettajan kanssa joko AMK:lla tai puhelimessa, Skypessä, tai Teamsissa, jossa tarkistetaan kohdat 1 ja 2
4) Halukkaat voivat tehdä Thomas-analyysin ja saada siitä henkilökohtaisen palautteen (1h). Joko henkilökohtaisesti, tai Teams/Skype. Voi olla ohjauskeskustelun yhteydessä, mutta voidaan hoitaa myöhemminkin
15.3.2021. klo 13.15-16 Tunneäly työelämässä + opiskelijoiden esityksiä.
10.5.2021 klo 9.15-17 Opiskelijoiden esitykset
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija on kehittänyt osaamistaan joillakin hänelle tärkeillä työelämätaitojen aloilla, joita voivat olla esimerkiksi seuraavat:
- Organisaatioiden rakenteeseen, ilmapiiriin ja kehittämiseen liittyvät taidot sekä strateginen johtaminen
- Henkilöiden johtaminen, esimiehen työ
- Ihmisten erilaisuuden ja motivaation tunnistaminen ja hyödyntäminen, palkitseminen
- Tiimi-, alais- tai työyhteisötaidot, tunneäly
- Kokous-, neuvottelu- ja myyntitaidot
- HR-tehtävät, kuten rekrytointi, perehdyttäminen, kehittäminen, työturvallisuus tai yhteistoiminta työpaikoilla
Sisältö
Opiskelija rakentaa oman henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmansa kurssin alussa, ja osoittaa osaamisensa erilaisilla suoritteilla, joita voivat olla raportit, esseet, esitykset, tai omalle työpaikalle tehtävät, aiheeseen liittyvät materiaalit tai suoritteet, kuten perehdyttämismateriaalit, opetusmateriaalit tms. Lisäksi kontaktipäivinä pidetään tietoiskutyyppisiä luentoja osasta aiheita.
Oppimateriaalit
Sovitaan yhdessä opiskelijan kanssa oppimissuunitelmaa tehtäessä
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus (verkossa pandemian takia)
Oppiminen oman työn yhteydessä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssi toteutetaan kokonaan Microsoft Teamsissa.
Sisältö ja arviointiperusteet löytyvät Pepistä.
Luon Teamsiin tiimin kun ilmoittautumisaika on päättynyt (päättyy 15.1.2021), eli pääset sen jälkeen katsomaan tarkemmin kurssin sisältöä.
Linkit Teams-kokouksiin tulevat myös lukkariin.
Työelämälähtöisyys - mahdollisuuksien mukaan opiskelijat voivat hyödyntää omassa työssään tarvitsemiaan asioita suorituksina.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Oppimisesta voi antaa näyttöjä esim.
- Raporttien, esseiden tai muiden kirjallisten suoritusten avulla
- Pitämällä ainakin yhden esityksen jostakin omasta aiheesta
- Omaan työhön liittyvien suoritusten avulla (esim. laatimalla perehdyttämiskansio tai suunnittelemalla koulutuksen työpaikalle)
- Hyväksiluvuilla (erillinen ohje )
- Koko opintojakson voi hoitaa etänä sopimalla asiat ohjaajan kanssa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Omat valinnaiset aiheet, jotka sopivat opiskelijan henkilökohtaiseen urasuunitelmaan
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kukin opiskelijan suoritus arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Kukin suoritus saa sille henkilökohtaisessa oipiskelusuunnitelmassa varatun painoarvon sen laajuuden mukaan
Koko kurssin arvosana muodostuu näiden suoritusten em. painolla painotettuna keskiarvona
Jos jokin osuus on arvioitu hyväksytyksi (H), sitä ei sisällytetä keskiarvoon
Kaikkien osasuoritusten on oltava tehtyinä hyväksytysti, ennen kuin koko kurssista saa arvosanan
Kurssin suoritusten takaraja on 15.5.2021.
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen