Library in the Society (5 cr)
Code: KH00BS65-3001
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 11.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2020 - 25.10.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
4.9. - 25.10.2020
-kirjastotoiminnan kehitys
-kirjastolaki
-kirjastotoiminnan ohjaus ja arviointi
-kirjaston rooli yhteiskunnassa
-kansallinen kirjastoverkko ja kansainvälinen yhteistyö
-paikalliset sidosryhmät
Objective
Having completed the course, the student is able to
- tell about the development of the library system
- understand the meaning of the library law in his/her own community
- identify library as part of surrounding organization.
- communicate and promote library’s role in the society.
Content
The development of library operations
Library Law
National governance and evaluation of libraries
Interest groups and networks
Role of library in the society
Library as an institution and its development
Materials
Hokkanen, Laura. Sosiaalinen kirjasto: lukemattomien mahdollisuuksien maailma. Helsinki: Avain, 2015. (205 s.)
Kekki, Kirsti. Menestystarina nimeltä kirjasto: Näin sen koin. Helsinki: Avain, 2013. (239 s.)
Mäkinen, Ilkka (toim.) Suomen yleisten kirjastojen historia. Helsinki: BTJ, 2009. (880 s.)
Muu aineisto ilmoitetaan opintojen alussa oppimisympäristössä.
Teaching methods
Lähiopetus (kirjasto- ja diplomiopiskelijoilla 4.9.aloituspäivä), verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Student workload
- Henkilökohtaiset oppimistehtävät
- Ryhmä-/paritehtävät
Opiskelijalle opintojakson työmäärä on noin 135 tuntia.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.
Further information
DKITIS20-ryhmän toteutuksessa lähipäivät korvautuvat verkkotapaamisilla 4.9. aloituspäivää lukuunottamatta.