Skip to main content

Library in the Society (5 cr)

Code: KH00BS65-3003

General information


Enrollment
01.06.2021 - 03.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2021 - 17.10.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Kati Haanpää
Course
KH00BS65
No reservations found for realization KH00BS65-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tällä opintojaksolla

Perehdytään kirjastotoiminnan kehitykseen. Mitkä tekijät ovat vaikuttaneet kirjastolaitosen muotoutumiseen, tämän päivän kirjastoiksi.
Tutustutaan alan järjestöihin.
Perehdytään, mikä ohjaa kirjastojen toimintaa ja miten toimintaa arvioidaan?
Pohditaan kirjaston osallistavaa roolia yhteiskunnassa

Ajoitus (opiskelijat jaetaan aamu ja iltaryhmään):
2.9. klo 13-16 (Lemminkäisenkatu, luokka Teoriatila LEM_B310)
15.9 klo 9-10 tai 17-18 Verkkotapaaminen (Zoom)
29.9. klo 9-10 tai 17-18 Verkkotapaaminen (Zoom)
6.10. klo 9-10 tai 17-18 Verkkotapaaminen (Zoom)

Objective

Having completed the course, the student is able to
- tell about the development of the library system
- understand the meaning of the library law in his/her own community
- identify library as part of surrounding organization.
- communicate and promote library’s role in the society.

Content

The development of library operations
Library Law
National governance and evaluation of libraries
Interest groups and networks
Role of library in the society
Library as an institution and its development

Materials

LÄhdemateriaali tarkentuu opetuksen alussa:


Kekki, Kirsti. Menestystarina nimeltä kirjasto: Näin sen koin. Helsinki: Avain, 2013. (239 s.)
Mäkinen, Ilkka (toim.) Suomen yleisten kirjastojen historia. Helsinki: BTJ, 2009. (880 s.)
Muu aineisto ilmoitetaan opintojen alussa oppimisympäristössä.

Teaching methods

Lähiopetus (opintojen ensimmäisillä lähipäivillä), verkkotapaamiset, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit ja harjoitukset

Pedagogic approaches and sustainable development

Yhteistoiminnallinen oppiminen

Student workload

- Henkilökohtaiset oppimistehtävät
- Ryhmä-/ paritehtävät

Opiskelijalle opintojakson työmäärä on noin 135 tuntia.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt.
Tehtävät ja arviointi kerrotaan tarkemmin ensimmäisellä opetuskerralla.

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tehtävissä asiaa on käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eiikä asia välity täysin tehtävästä
Kirjallisessa työssä ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta.
Itsereflektio puuttuu
Perusteluissa puutteita, ei ole käytetty lähteitä.

Assessment criteria, good (3-4)

Tehtävissä tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin, epäolennaista asiaa on vähän tai ei ollenkaan. .
Omakohtainen reflektio saattaa puuttua.
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin.
Kirjallinen työ selkeä.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen.

Assessment criteria, excellent (5)

Tehtävissä tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti.
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa.
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen ja jakaa tietoa muiden kanssa

Go back to top of page