Customer-Oriented Business, Marketing and Entrepreneurship (5 cr)
Code: KH00BS75-3005
General information
- Enrollment
- 01.06.2022 - 01.09.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Alisa Pettersson
- Course
- KH00BS75
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Syyslukukausi, lukujärjestyksen mukaisesti.
Objective
The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. The student is able to establish a marketing plan to reach customers. The student can describe a business idea.
Content
Business environment
Marketing
Business planning
Entrepreneurship
Materials
Hyödynnettävää kirjallisuutta (täsmennetään opintojaksolla, e-kirjoja saatavilla):
Hänti, Sirpa. 2021. Asiakkaista ansaintaan: asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent.
Viitala, Riitta; Jylhä, Eila. 2013. Liiketoimintaosaaminen. Helsinki: Edita.
Bergström Seija; Leppänen Arja. 2015 tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita.
Opettajan antama muu materiaali ItsLearning-alustalla.
Teaching methods
Opintojaksolla hyödynnetään innovaatiopedagogisia oppimismenetelmiä:
-Keskiössä on opiskelijoiden oma tiedonhaku ja oman oppimisen reflektointi.
-Lähiopetuksessa keskitytään yhdessä oppimiseen ja osaamisen jakamiseen.
-Opintojakso sisältää sekä yksin että yhdessä tehtäviä harjoitteita.
-Opiskelijan oman oppimisen kehittymistä tulee oppimispäiväkirjan kirjoittaminen.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla hyödynnetään Turun ammattikorkeakoulun innovaatiopedagogiikkaan nojaavaa aktiivista oppimista, jossa keskeistä on tiedon ja osaamisen jakaminen, yhdistely, luova ja myös kriittinen ajattelu. Opittua pyritään soveltamaan käytäntöön opintojakson mahdollisuuksien ja rajoituksien mukaisesti.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 ects = 135 h, jakaantuen itsenäiseen opiskeluun, ryhmätehtäviin ja lähiopetukseen.
Evaluation methods and criteria
Oppimispäiväkirja arvioidaan asteikolla 0-5
Palautettava ryhmätehtävä HYV / HYL
Failed (0)
Opiskelija ei ole tehnyt vaadittuja tehtäviä tai palautuksia aikataulussa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä osittain puutteellisesti kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Opiskelija osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Kytkös teoreettiseen tietoon puuttuu tai se on irrallista. Opiskelija osaa arvioida oman osaamisensa kehittymistä tyydyttävällä tasolla. Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaa korottavasti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Hän osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hän hyödyntää hankkimaansa tai annettua lähdemateriaalia ja käyttää liiketaloudellista sanastoa oikein ja sujuvasti. Hän osaa arvioida oman osaamisensa kehittymistä. Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaa korottavasti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan liiketalouden sanaston käyttö on sujuvaa ja hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön kiitettävällä tasolla. Opiskelija yhdistelee asioita ja osoittaa kykyä kriittiseen tai analyyttiseen ajatteluun opitun perusteella. Hän osaa monipuolisesti arvioida oman osaamisensa kehittymistä. Tehtävät on palautettu hyväksytysti ajallaan. Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaa korottavasti.
Further information
-