Siirry suoraan sisältöön

Näkökulmia johtamiseen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BX06-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.08.2021 - 30.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.09.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opintojakso
KH00BX06
Toteutukselle KH00BX06-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ottaa haltuunsa yhden kolmesta valinnaisesta näkökulmasta ja pystyy syventämään osaamistaan valitsemallasi osa-alueella. Voit itse valita näkökulmasi johtamiseen
1. Johdan itseäni / toimin työntekijänä / syvennän itse-ymmärrystä
2. Johdan päivittäistä toimintaa/ toimin tiimivetäjänä
3. Ensiaskeleet strategiseen johtamiseen / ymmärrystä strategiatyöhön
Keskeistä on opiskelijan soveltavan ymmärtämyksen kehittäminen valitsemallaan osa-alueella. Opintojakson suoritettuaan hän pystyy toimimaan strukturoidummalla tavalla, kykenee yhdessä muiden kanssa kehittämään ja kehittymään eteenpäin ja ottamaan laaja-alaisempaa vastuuta valitun näkökulman mukaan (itsestä, organisaatiosta, henkilöstöstä tai strategisesta johtamisesta).
Oppiminen tapahtuu nostaen itseäsi kiinnostavia asioita, joita syvennät kirjallisuutta lukemalla, perehtymällä käytännön esimerkkeihin sekä soveltaen lukemaansa itseäsi kiinnostaviin kysymyksiin. Opiskelija syventää ymmärtämystään lukemalla ja peilaamalla sitä aiempiin kokemuksiinsa
Käytämme oppimisympäristönä Optimaa

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ottaa haltuunsa yhden alla olevista johtamisen näkökulmista ja pystyy syventämään osaamistaan siinä. Keskeistä on opiskelijan soveltavan ymmärtämyksen kehittäminen. Opintojakson suoritettuaan hän pystyy toimimaan strukturoidummalla tavalla, kykenee yhdessä muiden kanssa kehittämään ja kehittymään eteenpäin ja ottamaan laaja-alaisempaa vastuuta.

Näkökulmat ovat
1. Johdan itseäni / toimin työntekijänä / syvennän itse-ymmärrystä
2. Johdan päivittäistä toimintaa/ toimin tiiminvetäjänä
3. Ensiaskeleet strategiseen johtamiseen / ymmärrystä strategiatyöhön

Oppimateriaalit

Annetut materiaali linkit ja liitteet. Opiskelijalle annetut kirjallisuusvinkit. Opiskelijan itsensä hakema verkkomateriaali sekä itse valitsemansa kirjat. Opiskelija itse muokkaa omaa oppimistaan tukevan lähdemateriaalipaketin. Opiskelijalla on mahdollista täydentää suoritustaan saatuaan palautteen jaksosta.

Opetusmenetelmät

Annetun ja itse haetun materiaalin, kirjojen ja linkkien, lukeminen sekä saadun osaamisen soveltaminen omakohtaisiin kokemuksiin. Opitun reflektointi ja esittäminen opintojakson lopussa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä. Kirjalliset osasuoritteet, jotka mainittu toteutussuunnitelmassa sekä tarkennettuna oppimisympäristössä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagoginen lähestymistapa, jossa opiskelija ottaa itse aktiivisen tiedonhakijan roolin omasta kokemuspiiristään ja soveltaa sitä omaan kokemusympäristöönsä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itsenäinen suorittaminen online ympäristössä. Ohjaaja antaa tarvittavan tuen oppimisympäristössä tarkemmin määritellyllä tavalla ja aikatauluin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät tarkennetaan opintojakson alussa oppimisympäristössä
Opintojaksolla voit itse valita näkökulmasi johtamiseen
1. Johdan itseäni / toimin työntekijänä / syvennän itse-ymmärrystä
2. Johdan päivittäistä toimintaa/ toimin tiimivetäjänä
3. Ensiaskeleet strategiseen johtamiseen / ymmärrystä strategiatyöhön

Jokainen palauttaa opintojakson aikana: 1) omat oppimistavoitteensa, 2) lukemisen reflektoinnin peilaten tavoitteita ja oppimistaan, 3) koonta esityksen oppimastaan ja lopuksi 4) itsearvioinnin. Oppiminen on prosessi, eikä sitä voi mitata luettujen sivujen tai reflekoinnin pituuden perusteella, joten oppimisen tekeminen näkyväksi on tärkeää.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosanaan vaikuttaa palautetut osasuoritteet sekä lisäksi oppimisprosessin hallinta ja opiskelijan paneutuminen opintojakson teema-alueeseen

Toteutus edellyttää aktiivista työskentelyä itse tarkemmin määritetyistä syventymisalueista sekä itsenäistä työskentelyä.

Hylätty (0)

Suurin osa palautuksista tekemättä. Opiskelija ei tunne opintojakson aluetta, eikä ole perehtynyt annettuihin materiaaleihin tai itse valinnut hyväksyttäviä oppimismateriaaleja. Opiskelija ei hallitse keskeisiä käsitteitä ja perusteorioita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana 1: Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä pohdintaa tai oivalluksia.

Arvosana 2: Opiskelija osaa kuvailla, luokitella ja listata asioita, mutta ne eivät kytkeydy
toisiinsa.Tehtävässä näkyy joomaa pohdintaa eli ei ole tyydytty itsestäänselvyyksiin eli
opiskelija kykenee hyödyntämään hankkimaansa materiaalia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana 3: Opiskelija on kyennyt luomaan kokonaiskäsitystä liiketoiminnasta erilaisia teorioita hyväksikäyttäen. Osoittanut osaavansa soveltaa jotain asiaan liittyvää periaatetta käsiteltävään asiaan. Osaa yhdistää toisiinsa liittyviä asioita keskenään.

Arvosana 4:Opiskelijan tuotokset
kuvaavat alaa teorioita hyväksikäyttäen. Kykenee näkemään kehittämiskohteita ja osoittaa kykyä kriittiseen ajatteluun

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana 5:Opiskelija kykenee näkemään itselleen/alalle kriittisiä menestystekijöitä, ymmärtämään teorioita ja kykenee esittämään ja perustelemaan löydöksiään. On nähnyt alan yritysten toiminnan syy-seuraussuhteita ja käsittelee valitsemiaan asioita oivaltavasti. On haettu, löydetty ja perusteltu tietoperustaa osaten erottaa oleellisen ja epäoleennaisen.

Lisätiedot

Paikkakiintiöt
Turun AMK 20 paikkaa
Turun AMK Avoin : 0 paikkaa
muut AMK:t 20 paikkaa
Oppimisympäristönä on optima

Siirry alkuun