Pedagogy in Library Work (5 cr)
Code: KH00BY64-3002
General information
- Enrollment
- 01.06.2021 - 22.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.10.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Kati Haanpää
- Course
- KH00BY64
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Pedagogiset teoriat, oppimiskäsitykset ja -menetelmät
- Esiintymistaito
- Kirjaston erilaiset asiakasryhmät
- Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi
Opiskelijat jaetaan opintojen alussa aamuryhmään ja iltaryhmään
Verkkotapaamisten ajankohdat:
20.10. klo 9-10 tai 17-18
27.10. klo 9-10 tai 17-18
10.11 klo 9-10 tai 17-18
24.11. klo 9-10 tai 17-18
Objective
Having completed the course the student is able to
- describe pedagogical theories
- recognize and use some pedagogical methods
- understand basic presentation skills
- recognize different customer groups in a guidance situation
- plan, implement and evaluate a guidance situation
Content
- pedagogic theories and methods
- presentation skills
- basic guidance skills
Materials
Aineisto ilmoitetaan opintojen alussa oppimisympäristössä.
Teaching methods
Verkkotapaamiset, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Student workload
Opintojaksolla pääpaino on ohjaustilanteen suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa. Opintojakson aikana on myös muita harjoitustehtäviä sekä yksilötehtäviä, jotka kerrotaan tarkemmin oppimisalustassa kurssin alettua.
Opiskelijalle 135h
Evaluation methods and criteria
Tarkentuvat viimeistään opetuksen alussa.
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tehtävissä asiaa on käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eiikä asia välity täysin tehtävästä
Kirjallisessa työssä ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta.
Itsereflektio puuttuu
Perusteluissa puutteita, ei ole käytetty lähteitä.
Assessment criteria, good (3-4)
Tehtävissä tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin, epäolennaista asiaa on vähän tai ei ollenkaan. .
Omakohtainen reflektio saattaa puuttua.
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin.
Kirjallinen työ selkeä.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen.
Assessment criteria, excellent (5)
Tehtävissä tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti.
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa.
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen ja jakaa tietoa muiden kanssa