Skip to main content

Pedagogy in Library Work (5 cr)

Code: KH00BY64-3003

General information


Enrollment
01.06.2022 - 08.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.11.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Riikka Kulmala
Course
KH00BY64
No reservations found for realization KH00BY64-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

- Pedagogiset teoriat, oppimiskäsitykset ja -menetelmät
- Esiintymistaito
- Kirjaston erilaiset asiakasryhmät
- Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi
- Sosiokulttuurinen innostaminen

Tapaamiset:
1.11 klo 9.-10.00 ja 17-18.00
15.11 klo 9.-10.00 ja 17-18.00
29.11 klo 9.-10.00 ja 17-18.00
13.12. klo 9.-10.00 ja 17-18.00

Objective

Having completed the course the student is able to
- describe pedagogical theories
- recognize and use some pedagogical methods
- understand basic presentation skills
- recognize different customer groups in a guidance situation
- plan, implement and evaluate a guidance situation

Content

- pedagogic theories and methods
- presentation skills
- basic guidance skills

Materials

Löytyy ITSlearning -oppimisympäristöstä

Teaching methods

Verkkotapaamiset, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset

Pedagogic approaches and sustainable development

Tiedon rakentely, yhteisöllinen ja aktiivinen oppiminen

Student workload

Opintojaksolla pääpaino on ohjaustilanteen suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa. Opintojakson aikana on myös muita harjoitustehtäviä sekä yksilötehtäviä, jotka kerrotaan tarkemmin oppimisalustassa kurssin alettua.

Opiskelijalle 135h

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin painopisteet käydään läpi opintojakson alussa.

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tehtävissä asiaa on käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eiikä asia välity täysin tehtävästä
Kirjallisessa työssä ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta.
Itsereflektio puuttuu
Perusteluissa puutteita, ei ole käytetty lähteitä.

Assessment criteria, good (3-4)

Tehtävissä tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin, epäolennaista asiaa on vähän tai ei ollenkaan. .
Omakohtainen reflektio saattaa puuttua.
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin.
Kirjallinen työ selkeä.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen.

Assessment criteria, excellent (5)

Tehtävissä tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti.
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa.
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen ja jakaa tietoa muiden kanssa

Go back to top of page