Basics of Marketing (5 cr)
Code: KH00CA04-3002
General information
- Enrollment
- 01.12.2021 - 18.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 29.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Timo Luukka
- Course
- KH00CA04
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
11.01.2022 klo 13:00 - 17:00 - Markkinointi liiketoiminnan osana, yritysvierailu
01.02.2022 klo 09:15 - 12:15 - Segmentointi, avainasiakkaat ja tuotteistaminen
01.03.2022 klo 09:15 - 12:15 - Markkinoinnin kilpailukeinot
29.03.2022 klo 09:15 - 12:15 - Tehtävien analysointi, markkinointi liiketoiminnan osana
Luennot, itseopiskelu, tiedonhaku, opiskelu ryhmissä, ryhmätehtävät, omien töiden esittäminen ja niistä keskustelu, e-tentti
4 lähiopetuskertaa, 1 e-tentti ja 3 ryhmätehtävää
5 opintopistettä = 135 työtuntia
Objective
The student is able to
- analyze business by using different business models
- make a marketing plan that supports the business plan
- make marketing communication material for the company's chosen service and present it in a sales manner
Content
-Company business analysis
-Business model analysis
-Making a marketing plan for a business
-Making marketing communication material for the company's selected service and present it
Materials
Kurssin varsinainen materiaali:
1. Lähiopetuksessa jaettu materiaali.
2. Tenttikirjana toimii Bergström, S.; Leppänen A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 13.-15. painos. Helsinki: Edita Publishing Oy. Kaikki painokset kelpaavat, mahdollisimman uusi toivottava.
Oheismateriaali:
Business Model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Osterwalder, Alexander; Pigneur, Yves; Clark, Tim. 2010. Kirja löytyy koulun kirjastosta sekä paperi- että sähköisenä versiona.
Teaching methods
Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla.
Exam schedules
Tenttiaikataulu suunnitellaan opiskelijoiden kanssa yhdessä lähiopetuksessa. Yksi eTentti jonka voi uusia kaksi kertaa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 op = 135 tuntia
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä eTentti. Ryhmätöiden ja läsnäolon painoarvo kokonaisarvosanassa 80%, eTentin painoarvo 20%. Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan tehtävien osuuteen (80%) kurssin arvosanasta.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Tehtävänpalautus vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Työskentely on osoittaa itsenäistä ajattelua ja se on on kehittävää sekä oppimista edistävää.
Tehtävät tulee tehdä yritysmaailman kontekstissa, eli töiden tulee noudattaa työelämässä vaadittavaa tyyliä ja laatua. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, mikä tukee yrityksen johdon päätöksentekoa.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee ryhmätehtävien ja eTentin olla hyväksytysti suoritettuja ja lisäksi opiskeija on osallistunut vähintään yhteen opetuskertaan.
Myöhästyminen asetetuista takarajoista alentaa arvosanaa.
Failed (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan, kaikki rymättehtävät eivät ole hyväksyrtysti suoritettuja tai eTentti on hylätty, suoritus hylätään.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.