Siirry suoraan sisältöön

Immersiivinen virtuaaliympäristö (5op)

Toteutuksen tunnus: KU00BQ80-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.08.2019 - 30.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.09.2019 - 18.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
8 - 16
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Markus Hatakka
Vastuuopettaja
Markus Hatakka
Ryhmät
PMEDIS17anim
PMEDIS17 animaatio
PMEDIS17elok
PMEDIS17 elokuva
PMEDIS17jour
PMEDIS17 journalismi
PMEDIS17masu
PMEDIS17 mainonnan suunnittelu
Opintojakso
KU00BQ80

Toteutukselle Immersiivinen virtuaaliympäristö KU00BQ80-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan 360-videoita virtuaalitilaan. Projisointitekniikkana Broomx mk360Player
• keskiössä moniaistillinen kokemusympäristö muistisairaille vanhuksille
• tavoitteena virikkeellisyys ja elämänlaadun parantaminen
• kohteina palvelutalot (Kotikunnas, mahdollisesti myös Höveli sekä Kurjenpesä)
• luodaan konkreettinen tila, jossa mahdollisuus ryhmän yhteiselle immersiiviselle kokemukselle
• välineinä videoprojisointi, äänet, hajut, tuntoaisti
• toteutus perustuu sekä tekniseen välineistöön että turvalliseen yhteisöllisyyteen
• resepti yhteisölliseen ja turvalliseen jalostetun todellisuuden kokemiseen

Sparraustapaamisen ja -luennot:
26.09. klo 11-12 Aloitustapaaminen
10.10. klo 13-16 Avauspäivä, Kuvasali B148
24.10. klo 09-12 Valintasessio, Aatos B160a
31.10. klo 10-13 Kuvauspäivä, lokaatioissa
--- mahdollisesti tarvittavat lisä- ja varakuvauspäivät sovitaan erikseen ---
03.12. klo 9-13 Workshop ja projisointitekniikan esittely, asiakkaan tiloissa
05.12. klo 13-16 Jälkituotanto, CTRL Realityn tiloissa
11.12. klo 13-16 Loppuworkshop, paikka ilmoitetaan myöhemmin

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- hahmottaa 360-videon ja äänen merkityksen osana elämyksellistä kokonaisuutta
- käyttää 350-videota ja ääntä elämysten tuottamisessa
- tulkita, analysoida ja työstää informaatiota ja kokemuksia tarinalliseen ja visuaaliseen muotoon
- tarinallistaa ja suunnitella elämyksellisiä teoksia, visualisointeja tai esityksiä
- toimia moniammatillisessa tiimissä

Sisältö

Suunnitellaan ja toteutetaan moniaistillinen kokemusympäristö 360-videota, ääntä ja muita aistiärsykkeitä hyödyntämällä.

Opetusmenetelmät

Työpajatyöskentely, tiimityöskentely, projektioppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

.

Siirry alkuun