Siirry suoraan sisältöön

Taide uusissa konteksteissa 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BR71-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.09.2020 - 19.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kulttuurialan ylempi AMK, taiteen uudet kontekstit
Opettajat
Minna Haapasalo
Opintojakso
KU00BR71
Toteutukselle KU00BR71-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Helmikuu 2021 - Toukokuu 2021

Teemoja käsitellään itsenäisten oppimistehtävien sekä lähijaksoilla tapahtuvien luentojen sekä ryhmätehtävien kautta.

Teemat:

- Taide terveyden ja hyvinvoinnin konteksteissa
- Taiteiljan ansaintalogiikka
- Artistic statement - presenting professional core values and skills in English
- Posthumanismi ja luonto
- Hybridinen kulttuuriammattilaisuus
- Ammatillinen tulevaisuustyöskentely

Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa, analysoida ja määritellä nykytaiteen tapoja toteutua erilaisissa konteksteissa
• tuottaa luovia ideoita ja ratkaisuja monialaisessa tiimissä
• Määritellä ja kehittää omaa ammatillista osaamista ja työskentelyään englanniksi sekä asettaa osaamisensa laajempaan kontekstiin
• työskennellä eri taiteen lajien edustajien muodostamissa tiimeissä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja hyödyntää nykytaiteen toteutumistapoja ja käsitteitä omassa työskentelyssään
• tarkastella ja kehittää omaa taiteilijaidentiteettiään ja kompetenssejaan
• sijoittaa ja soveltaa osaamistaan itselle uudenlaisiin toimintaympäristöihin ja monialaisiin yhteisöihin
• tarkastella innovatiivisesti taiteen ansaintamallien kenttää ja vaikuttaa siihen keskustelijana ja kehittäjänä

Sisältö

Opintojakso koostuu henkilökohtaisesti sekä tiimeissä tehtävistä oppimistehtävistä, asiantuntijaluennoista sekä keskusteluista.

Oppimateriaalit

Useita materiaaleja, jotka löytyvät itslearning-työtilasta.

Opetusmenetelmät

Lähiopetuksessa hyödynnetään toiminnallista työskentelyä pienryhmissä sekä vierailuluentoja. Lähijaksojen välissä opiskelijat perehtyvät ohjeistettuihin aineistoihin ja tekevät oppimistehtäviä itsenäisesti tai verkossa pienryhmissä toimien ja keskustellen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta sekä tiimioppimista. Opintojaksolla käsiteltävät kysymykset ja aiheet kykeytyvät taide- ja kulttuurialan työelämään. Opintojaksolla painotetaan vertaisoppimista sekä opiskelijan osallisuutta oman osaamisen esiintuojana.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson oppimistehtävät näkyvät itslearning-työtilassa. Opintajakson laajuus on 5 op eli 135 h opiskelijan työtä. Tästä suurin osa muodostuu itsenäisestä tysökentelystä lähijaksojen välillä.
Opintojakson aloittaa ennakkotehtävä, jolla valmistaudutaan ensimmäiseen lähipäivään.
Jokaisen lähijakson välissä on 1-2 oppimistehtävää, jotka näkyvät itslearning-työtilassa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.

Vastuuopettajat arvioivat oppimistehtävät. Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti sekä osallistumista lähipäiviin (tai pakottavan poissaolon tapauksessa korvaavan tehtävän suorittamista hyväksytysti). Tuutoropettaja kirjaa lähipäivien osallistumissuoritukset ja arvioi poissaolijoiden korvaavien tehtävien suoritukset.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opettajan arviointi kohdistuu oppimistehtäviin (kirjallisiin tai visuaalisiin tuotoksiin sekä niiden mahdollisiin esittelyihin lähitapaamisissa) sekä työskentelyyn lähitapaamisissa. Itsearviointia ja vertaisarviointia tapahtuu useiden oppimistehtävien sisällä.

Siirry alkuun