Skip to main content

Dramaturgy 1b (3 cr)

Code: KU00BZ16-3001

General information


Enrollment
02.12.2021 - 31.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Marja Susi
Course
KU00BZ16
No reservations found for realization KU00BZ16-3001!

Evaluation scale

H-5

Objective

Basics of dramaturgy

Content

Lectures, workshops, practice and independent work

Materials

Opettaja ohjeistaa kaunokirjallisen materiaalin, lisäksi:
Reitala, Heinonen (toim.): Dramaturgioita. Palmenia-kustannus 2001.
Salminen, Snicker (toim.): Jumalainen näytelmä. Dramaturgisia työkaluja. Like 2012.

Teaching methods

Dramaturgian ja draaman kirjoittamisen perusteet - luennot sekä tehtävät, kevät 2021 Luennot ja keskustelut. Henkilökohtainen kirjoittamistyö sekä kirjoittaminen ryhmissä. Näytelmien sekä toisten opiskelijoiden tekstien lukeminen. Vertaispalautteen anto pienryhmissä tai pareittain.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opettajajohtoiset tilanteet, keskustelut, henkilökohtaiset sekä ryhmässä tehtävät oppimistehtävät.

Evaluation methods and criteria

Osallistumien vuorovaikutustilanteisiin kontaktiopetuksessa
Oppimistehtävät.

Failed (0)

Opiskelija osallistuu ja tekee oppimistehtävät puutteellisesti

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osallistuu vuorovaikutustilanteisiin ja tekee oppimistehtävät määräajoissa.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija asettaa itselleen oppimistavoitteita ja yhdistää aikaisempia tietoja ja taitojaan dramaturgiasta opintojaksolla opittuun.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija pyrkii kehittämään omaa taiteellista näkemystään dramaturgisesta näkökulmasta. Opiskelija toimii tiimeissä ja ryhmässä ammattimaisesti ja rakentavasti.

Go back to top of page