Skip to main content

Future Operating Environments (5 cr)

Code: MS00BP40-3025

General information


Enrollment
15.08.2020 - 02.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Seats
20 - 35
Degree programmes
Master of Business Administration, Management of Social and Health Services and Business
Teachers
Heli Aramo-Immonen
Tuuli Lahti
Teacher in charge
Heli Aramo-Immonen
Course
MS00BP40
No reservations found for realization MS00BP40-3025!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

)

Objective

After completing the course, the student is able to:

- analyse changes in the operating environments and anticipate future developments applying the concepts and methods of futures studies
- evaluate impacts of the changing operating environments on their work, work community and organization, as well on the industry/field at large
- develop one’s competences and expertise in a focused and goal-oriented way in anticipation of the future competence requirements in the work life
- improve and innovate operations and work processes in their work community, taking into account environmental, social and economic sustainability, and using multidisciplinary and multiprofessional futures knowledge.

Content

- Future of work and income
- Future competence needs
- Changing career paths and professional identities
- Future technologies, human–technology interaction
- Sustainable future and ecological reconstruction
- Theories and methods of future studies and foresight
- Importance of foresight for innovations and strategic planning and decision-making

Materials

See Optima

Teaching methods

Vierailuluennot, toiminnallinen työskentely monialaisissa ryhmissä (lähitapaamiset), lukupiirityöskentely pienryhmässä, itsenäinen oppimistehtävien tekeminen.

Student workload

Lähiopetus: Vierailuluentoja ja ryhmätyöskentelyä lähitapaamisissa: 16 h

Verkko- ja etäopiskelu: Verkko-opiskelua ja itsenäistä työskentelyä yksin tai pienryhmässä: 119 h

Ryhmätyöskentelyä:
1) Aloituspäivä 31.8.2020: monialaisissa pienryhmissä keskustelua Sitran megatrendikorttien pohjalta.
2) Lukupiirityöskentely koulutuksittain jaettavissa pienryhmissä: oman alan työn, toimintaympäristön ja osaamistarpeiden muutoksia käsittelevän tutkimuskirjallisuuden lukemista, keskustelua pienryhmässä, sekä keskustelun keskeisten ideoiden/havaintojen kokoaminen tiiviiksi visuaaliseksi esitykseksi (esim. lyhyt video, Prezi, mindmap tms.) ja jakaminen oman koulutuksen ryhmälle Optimassa (tutoropettaja arvioi tuotoksen, HYV/HYL).
3) Hackathon 7.12.2020: työelämä- ja ongelmalähtöistä työskentelyä monialaisissa pienryhmissä.

Yksilötehtävät:
1) Tulevaisuusskenaariotehtävä (ohje ja palautus Optimassa): omien vaihtoehtoisten ammatillisten tulevaisuuksien hahmottelu tulevaisuustaulukkoon (tutoropettaja arvioi, HYV/HYL)
2) Reflektiivinen raportti (ohje ja palautus Optimassa): Miten voin hyödyntää tulevaisuustietoa ja ennakkointimenetelmiä oman osaamiseni ja ammatillisen toimintani kehittämisessä / oman organisaationi strategisessa johtamisessa. Mihin omassa sekä työyhteisöni/organisaationi tulevaisuudessa koen voivani vaikuttaa itse? (Tuutoropettaja arvioi,
HYV/HYL)

Evaluation methods and criteria

Assessment will be based on the individual and group assignments submitted in Optima and on the demonstrated contribution to the group work in contact days. Tutor teacher evaluates the assignments. To pass the course, students are expected to participate in the contact days and to contribute to group work in them, as well as to complete and turn in all the assignments.

Missing contact day participation will be compensated by an extra assignment.

Qualifications

-

Go back to top of page