Responsible Project Management in an International Operating Environment (5 cr)
Code: MS00BP46-3002
General information
- Enrollment
-
02.12.2020 - 22.03.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 15 - 35
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Project Management
- Teachers
- Krista Ojala
- Teppo Neuvonen
- Marjo Joshi
- Mervi Varhelahti
- Kaisa Sorsa
- Teacher in charge
- Teppo Neuvonen
- Course
- MS00BP46
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Oppimistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa kestävän projektijohtamisen työkaluja ja menetelmiä käytännössä
- johtaa monikulttuurista ja kansainvälistä projektiryhmää
- soveltaa tarkoituksenmukaisia työkaluja hajautetun projektiryhmän johtamisessa
- arvioida kriittisesti vastuullisen projektijohtamisen periaatteiden toteutumista omassa työssään
Opintojakson sisältö:
- vastuullisuus ja kestävyys projektijohtamisessa
- kansainvälisen tiimin johtaminen
- kulttuurierojen merkitys projektitoiminnan johtamisessa
- arvojen merkitys projektityössä
- hajautetun projektiryhmän johtaminen
Huhtikuu - Kesäkuu 2021
Objective
After completing the course, the student can
-Apply the principles of responsible project management
-Apply sustainable project management tools and methods in practice
-Lead a multidisciplinary project in an international project environment
-Apply appropriate tools to manage a decentralized project team
Content
-Responsible project management
-Sustainability in project management
-Leading the international project team
-The importance of cultural differences in multicultural project management
-Human values in project management
-Leading a decentralized project team
Materials
Kaikki materiaali tullaan julkaisemaan oppimisjärjestelmässä.
Teaching methods
Oppiminen tapahtuu pääsääntöisesti seuraavien menetelmien avulla:
- Kirjalliseen aineistoon perustuva itseohjautuva oppiminen: Kaikki opintojaksolla tarvittava materiaali, oppimateriaalilinkit ja kirjallisuuslähteet julkaistaan oppimisympäristöissä. Kurssimateriaalin lisäksi tullaan tarvittaessa julkaisemaan myös ylimääräistä, ajankohtaista, aineistoa.
- Ennakkotehtävän suorittaminen (lukutehtävä, virtuaalinen kurssi-info ja pienryhmään tutustuminen)
- Osallistuminen opintojaksoon liittyviin keskusteluihin ryhmän Teams-ympäristössä.
- Virtuaaliset lähitapaamiset:
-> ennakkotehtävien purku, ryhmäytyminen & ryhmätehtävän toimeksianto
-> workshop-tyyppinen työskentely pienryhmissä virtuaalisesti
-> asiantuntijaluennot
- Kansainvälinen ryhmätehtävä
- Yksilötehtävä
- Muiden pienryhmien ryhmätehtäviin perehtyminen
- Oman oppimisen arviointi opintojakson
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso pyritään toteuttamaan innovaatiopedagogiikan suuntaviivojen noudattaen.
Osa lähiopetuksesta tulee koostumaan opettajan johdattamalla ja ohjaamalla keskustelulla. Tämän osan tarkoitus on, että opiskelijaryhmän, opettajien ja mahdollisten asiantuntijavieraiden yhteinen tieto ja ymmärrys käsiteltävistä asioista saadaan mahdollisimman hyvin koko ryhmän käyttöön. Lähiopetukseen valmistaudutaan orientoivan tehtävän avulla.
Ryhmätehtävän pedagoginen malli on ongelmaperustainen oppiminen. Opiskelijat työskentelevät kansainvälisissä pienryhmissä ja kukin ryhmä tarkastelee kriittisesti todellisia työelämäprojekteja opintojaksolla käsiteltävien teemojen valossa. Ryhmätyöt puretaan yhteisessä virtuaalikokouksessa jossa myös reflektoidaan oppimista ryhmänä. Yksilötehtävänä on laaja, opintojakson teemoihin liittyvä kirjallinen työ.
Student workload
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opiskeluna jossa on 135 h opiskelijan työtä.
Suunniteltu työtuntien jakautuminen
- 5 h orientoivat tehtävät
- 20 h lähiopetus
- 80 h kansainvälinen ryhmätyö
- 30 h yksilötehtävä
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu yksilötehtävään ja kansainvälisen ryhmätehtävän. Ryhmätehtävän painotus on arvosanasta on 50 % ja yksilötehtävän 50 %. Ennakkotehtävää ei arvioida. Arviointiasteikko on 1-5.
Kansainvälisestä ryhmätehtävästä palautetut dokumentit sekä ryhmätyön esitys arvioidaan opettajien toimesta suhteessa 80/20 % opintojaksolla esitettyihin kriteereihin pohjautuen.
Myös yksilötehtävä arvioidaan opettajien toimesta. Arviossa kiinnitetään huomiota:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Ilmaisu ja tekstin jäsentely ovat selkeitä
- Aihetta on käsitelty analyyttisesti ja ongelmakeskeisesti
- Asiasisältö on oikein ja laajuus riittävä
- Tekstistä välittyy asioiden omakohtainen ymmärtäminen
- Tehtävä luo aiheesta selkeä kokonaiskuvan
Failed (0)
Oppimistehtäviä ja/tai läsnäolon korvaavia tehtäviä ei ole palautettu hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.
Assessment criteria, good (3-4)
Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä työn laatimisessa. Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.
Assessment criteria, excellent (5)
Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Tehtävästä palautettu dokumentti on laadultaan ja laajuudeltaan erinomainen. Palautettu dokumentti osoittaa syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.
Qualifications
Completion of the Project life cycle management module