Siirry suoraan sisältöön

Vastuullinen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CD67-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2022 - 30.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.01.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
Opettajat
Maarit Laiho
Mervi Varhelahti
Kaisa Sorsa
Opintojakso
MS00CD67
Toteutukselle MS00CD67-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

ENNAKKOTEHTÄVÄ 3.1.2023 (julkaistaan ITSissä)

LÄHIPÄIVÄT
ti 17.1.2023 kello 9.00-16.00
ma 13.3.2023 kello 9.00-16.00

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää taloudellisen, sosiaalisen ja ekologisen vastuun merkityksen organisaation toiminnalle ja omalle johtajuudelle
• osaa reflektoida omia arvoja ja analysoida niiden ja yrityksen arvojen suhdetta
• osaa ennakoida tulevaisuuden arvoja ja vastuullisuutta

Sisältö

• taloudellinen, sosiaalinen ja ekologinen vastuu ja niiden merkitys johtamiselle,
• autenttinen johtajuus ja arvot
• sidosryhmäviestintä

Oppimateriaalit

kirjallisuus ITSissä ja itse valitut materiaalit

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan pääosin itsenäisesti reflektiopäiväkirjassa analysoiden ja pohtien.
Lähitapaamiset toteutuvat yhteisöllisesti keskustelujen ja pienryhmäpohdintojen muodossa innovaatiopedagogiikkaa soveltaen.
Opintojaksolla ei ole lähipäiväpohdintojen lisäksi muita ryhmätehtäviä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

- tiedon jakaminen ja rakentelu yksin ja yhteisöllisesti (SECI-mallin mukaan)
- oppimista on mahdollista suunnata oman kiinnostuksen mukaan ja vahva itseohjautuvuus on edellytyksenä opintojaksolla menestymiselle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- ennakkotehtävä: itsenäisesti tehtävä lyhyt ja ajatuksia virittävä testi
- yksityinen oppimispäiväkirja (vain opettajat näkevät), jossa hyödynnetään jaettua kirjallisuutta/teoriaa, pohdintoja lähipäivissä ja omia kokemuksia
- keskustelut lähipäivissä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimispäiväkirja
Aktiivisuus lähipäivinä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Jonkin verran aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelua ja valintojen perustelua (jaetut ja omat materiaalivalinnat)
Asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.
Tyydyttävä valittujen asioiden, johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen.
-> Reflektiopäiväkirja osoittaa pyrkimystä kriittiseen ajatteluun ja osin aktiivisuutta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kattava aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelu ja valintojen perustelu.(jaetut ja omat materiaalivalinnat)
Asioiden ymmärtäminen ja monipuolinen soveltaminen.
Selkeä ja looginen valittujen asioiden, johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen. Teorian soveltaminen käytäntöön ja käytännön esimerkkien esittäminen.
->Reflektiopäiväkirja osoittaa vahvaa kriittistä ajattelua ja aktiivisuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Laaja ja kattava aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelu ja valintojen perustelu (jaetut ja omat materiaalivalinnat).
Asioiden ymmärtäminen ja monipuolinen sekä kriittinen soveltaminen:
Selkeä ja looginen keskeisten asioiden esittäminen, monipuolinen johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen. Teorian soveltaminen käytäntöön ja käytännön esimerkkien selkeä esittäminen.
-> Reflektiopäiväkirja osoittaa erinomaista, vahvaa kriittistä ajattelua ja aktiivisuutta.

Lisätiedot

Opettajille kohdennetaan kysymykset Itsin viesti-toiminnolla. MUISTA laittaa viesti molemmille opettajille ja kerro, mitä opintojaksoa viestisi koskee.
Mikäli asia on yleinen, viesti opintojakson ITSin "yleiskatsaus"-sivulla.

Siirry alkuun