Introduction to Measurement and Chemical Engineering (5 cr)
Code: TE00BO30-3002
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 13.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Kemiantekniikan koulutus
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus alkaa viikon 40 lähipäivillä. Tarkempi aikataulu kurssin ITSL-sivuilla.
Objective
An introduction to the field.
The student is able to describe typical production processes in the process industry. The processes are built of unit operations and unit processes.
The student is able to describe the basics of the measurements.
The student recognizes the meaning and possibilities of circular economy and sustainability in the field of chemical engineering.
Content
- basics of the measurements
- general description of the chemical engineering
- circular economy in chemical engineering
- getting to know the fields of chemical engineering (e.g. bio, food and material technology)
- company introductions
Materials
ITSL-sivuilla jaettava materiaali.
Kiertotalous.nyt -verkkomateriaali
J. Pihkala: Prosessitekniikka: prosessiteollisuuden yksikkö- ja tuotantoprosessit
Teaching methods
lähi- ja verkko-opetus, vierailijaluennot, yksilö- ja ryhmätehtävät
Exam schedules
-
Pedagogic approaches and sustainable development
työelämälähtöisyys, yhteisopettajuus, tiimioppiminen, digioppiminen
Completion alternatives
AHOT
Student workload
Lähiopetusta on 8 oppituntia. Opiskelijan odotetaan osallistuvan lähiopetukseen.
Opiskelu tapahtuu pääosin itsenäisesti ja ryhmissä, koko opintojakson laskennallinen työmäärä on 133 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä jakaantuu tasaisesti eri teemojen välillä.
Opiskelija suorittaa teemakohtaisia oppimistehtäviä.
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 0-5.
Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävien arvosanojen keskiarvosta.
Failed (0)
Tehtäviä ei ole suoritettu hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät tyydyttävällä tasolla.
Taso määritellään tehtäväkohtaisesti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät hyvällä tasolla.
Taso määritellään tehtäväkohtaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät kiitettävällä tasolla.
Taso määritellään tehtäväkohtaisesti.
Qualifications
-
Further information
-