Customer-Oriented Business, Marketing and Entrepreneurship (4 cr)
Code: TE00BS93-3003
General information
- Enrollment
-
02.07.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Timo Linnossuo
- Course
- TE00BS93
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi jakaantuu kolmeen osioon. Ensimmäisessä osassa asiakaslähtöinen yritystoiminta käytännössä, opiskelijat tutustuvat alueen yrityksiin ja havainnoivat niiden toimintaa eri työkalujen avulla sekä luovat havainnointiin perustuvan esityksen.
Toisessa osiossa markkinointi, opiskelijat asemoivat valitut yritykset suhteessa kilpaileviin yrityksiin ja luovat yrityksille halutun mielikuvatavoitteen. Näiden mielikuvien perusteella opiskelijat AIDA-kaavaa hyväksikäyttäen esitteen sekä mainoksia eri sosiaalisen median kanaviin seuraten tuloksia SEO analyysien avulla. Kolmannessa osiossa yrittäjyys, opiskelijat ideoivat oman yrityksensä, jonka he asemoivat asiakkaan mielikuviin ja laativat yritykselle käytännönläheisen markkinointiviestintäsuunnitelman.
Objective
The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. The student is able to establish a marketing plan to reach customers. The student can describe a business idea.
Content
Business environment
Marketing
Business planning
Entrepreneurship
Teaching methods
Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, portfolio, dialogi ja tutkiva oppiminen.
Exam schedules
Toteutuksen suoritustapa on tekemällä oppiminen, tutkivat tehtävät ja portfolio. Kurssi suoritetaan tekemällä annetut tehtävät annettuihin palautuspäiviin mennessä. Ei uusinta- eikä korotusmahdollisuutta.
Student workload
Oppimistehtävät:
Projektitehtävänä etsiä uusia potentiaalisia asiakasryhmiä, joille tuotteistetaan toimivia ratkaisuja perustuen tarpeeseen. Projektiportfolio tuotteistamisista.
24 tuntia kontaktia
79 tuntia tekemällä oppiminen
32 tuntia teoriaan tutustuminen kirjallisuuden, artikkelien, videoiden avulla
Evaluation methods and criteria
Toiminnasta syntynyt evidenssi (tutkivat tehtävät ja portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä pohdintaa tai oivalluksia.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia.
Assessment criteria, excellent (5)
Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet