Rehabilitation and Rehabilitation Services (2 cr)
Code: TH00BD92-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2018 - 13.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 16 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Hanna Hännikäinen
- Mary-Ann Kaukinen
- Course
- TH00BD92
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
vko 14 2h johdanto opintojakson toteutukseen
verkkotyöskentely teemana
vko 17 6h seminaari - näkökulma "kuntoutus ja siihen vaikuttavat tekijät"
verkkotyöskentelyä
vko 19 6h seminaari - ICF kuntoutuksessa
vko 21 näyttökoe opiskelutiimeittäin
Objective
The student is able to
• name the core professional rehabilitation legislation in acting for client´s best
• describe how to rehabilitation in organized, controlled and monitored,
• describe different rehabilitation services,
• explain the rights of the client and the patient in rehabilitation services,
• describe the areas and roles of various rehabilitation operators,
• act multi-professionally to the client’s best,
• describe the digital information management systems for up-to-date rehabilitation.
Content
Rehabilitation and it’s paradigm, rehabilitation legislation, rehabilitation areas, rehabilitation systems and responsibilities, rehabilitation services, rights of the rehabilitee, rehabilitation personnel and multi-professional work, rehabilitation information management
Materials
Oppimateriaali löytyy oppimisalustalta
Teaching methods
Opiskelu tapahtuu sekä verkossa että seminaareina.Seminaareista poissolot korvataan opettajan kanssa sovituin yksilöllisin tehtävin.
Exam schedules
vko 21 pienryhmäkohtainen osaamisen näyttö: kysymykset kohdentuvat koko opintojakson materiaaleihin.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu pienryhmissä moniammatillisesti ja seminaarikeskusteluihin osallistumalla.
Student workload
27h opiskelijan työtä vastaa 1 op
Evaluation methods and criteria
Opiskelijan osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn ( vertaisarviointi)
Opiskelijan aktiivisuus ja osaaminen näyttökokeessa
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävä tasoa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tieto ja tiedon hankinta: opiskelija
• käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä ja hankkii tietoa eri tietolähteistä asianmukaisesti
• tunnistaa luotettavia tietolähteitä.
Taidot ja niiden kehittyminen: opiskelija
• toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen,
• tekee ohjattuna toimintaansa liittyviä valintojaan oman alansa tietoperustaa käyttäen,
• käyttää ohjattuna oman alansa menetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti,
• työskentelee oman alansa eettisiä periaatteita noudattaen.
Vastuu ja itsenäisyys (pätevyys): opiskelija
• tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia,
• toimii ryhmän jäsenenä ja ottaa vastuun sovituista tehtävistä.
Assessment criteria, good (3-4)
Tieto ja tiedon hankinta:
• erittelee keskeisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita
• erottaa tutkitun tiedon arkitiedosta
• hankkii tietoa oman alansa tietolähteistä asianmukaisesti.
Taidot ja niiden kehittyminen:
• toimii erilaissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä sääntöjä ja ohjeita noudattaen,
• perustelee toimintaansa liittyviä valintojaan oman alansa tietoperustaa käyttäen,
• käyttää oman alansa menetelmiä asianmukaisesti, turvallisesti ja tavoitteen suuntaisesti,
• työskentelee oman alansa eettisiä periaatteita noudattaen.
Vastuu ja itsenäisyys (pätevyys):
• selittää oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia,
• toimii vastuullisesti ja joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Tieto ja tiedon hankinta:
• käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja erittelee niiden välisiä suhteita,
• hankkii tietoa systemaattisesti ja itsenäisesti oman alansa tietolähteistä.
Taidot ja niiden kehittyminen:
• toimii erilaisissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä aloitteellisesti
• vertailee omaan toimintaansa liittyviä vaihtoehtoja käyttäen perusteluna oman alansa tietoperustaa,
• soveltaa oman alansa menetelmiä asianmukaisesti, turvallisesti ja tavoitteen suuntaisesti sekä ottaen tilanteen huomioon,
• työskentelee oman alansa eettisiä periaatteita noudattaen.
Vastuu ja itsenäisyys (pätevyys):
• arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia,
• toimii aktiivisesti ja tavoitteisesti ryhmän toimintaa edistäen