Skip to main content

Promoting the Functionality of Children and Adolescent (7 cr)

Code: TH00BF58-3005

General information


Enrollment
02.12.2021 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Heli Arokki
Course
TH00BF58
No reservations found for realization TH00BF58-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

10.1 4h Info ja lapsen normaalikehityksen teoriaa, TT-prosessi TEAMS
13.1 6h Sensomot. perusvalmiudet ja leikin teoriaa
14.1 4h Tt-arvioinnista ja DDDM TEAMS
7.2 7h Sensomot. perusvalmiuksien havainnointi, käytännönharjoitus
11.2 7h Arviointimenetelmät, käytännönharjoitus
10.3 7h purku/ Terapian tavoitteet
11.3 7h Terapian toteutus

2h Etätentti ma 28.3. klo 14-16

Objective

Opiskelija osaa
• selittää sensomotorisen kehityksen merkityksen lapsen toiminnallisten taitojen perustana,
• tunnistaa toimintaterapian näkökulman leikkiin,
• kuvata asiakaslähtöisen toimintaterapian perusteet perheiden kanssa työskentelyssä,
• valita asiakkaan tarpeisiin sopivan strategian ja viitekehyksen sisältäen terapian toteutuksen toimintaympäristön valinnan,
• perustellen valita asiakkaalle soveltuvat arviointimenetelmät yleisimmin käytetyistä arviointimenetelmistä,
• asettaa arvioinnin perusteella terapialle tavoitteet ja suunnitella terapiaa.

Content

Lapsen sensomotorinen normaalikehitys
Leikki lapsen toimintana ja leikin arviointimenetelmiä
Toimintaterapeutti leikin mahdollistajana
Lapsi ja perhe asiakkaana
Kehitykselliseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Kognitiiviseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Tavoitteiden asettaminen terapialle ja terapian toteutus
Lapsen toimintaterapian dokumentaatio

Teaching methods

Opintojakso sisältää lähiopetuksen lisäksi itsenäistä sekä tiimiopiskelua verkkoympäristössä. Poissaolot lähiopetuksesta osoitetaan osaamisen näyttöinä.

Student workload

27h opiskelijan työtä vastaa 1op.
27hx7op= 189h, joista lähiopetusta on 42h.

Portfolio:
Lapsen normaalikehitys si-viitekehyksessä
Leikin teoria.
Leikin arviointi, sensomot.perusvalmiuksien havainnointi (opiskelija tekee itsenäisesti päiväkodissa tms. ympäristössä sopivan ikäiselle lapselle)
Pohdinta

Ennakkotehtävät: sensomot. valmiuksista, leikistä, arvioinnista
Jälkitehtävänä: näkö-, kuulo- ja liikuntavammaisen lapsen leikki
VMI- testin toteutus
Kognitiiviset teoriat ryhmätyö ja itsenäisenä työnä referaatti kognitiivisten teorioiden tai strategioiden käytöstä lasten/kouluikäisten terapiassa.
Terapiamenetelmä-ryhmätyö

Materiaalit ja tehtävänannot tarkemmin itslearningistä!

Evaluation methods and criteria

Portfolio hyv/hyl, +/-1
Tentti 1-5
Tuntiaktiivisuudella voit vaikuttaa arvosanaasi
Kirjalliset työt tulee tehdä hyväksytysti

Go back to top of page