Skip to main content

Developing Environments of the Health Promotion (5 cr)

Code: TH00BP95-3001

General information


Enrollment
12.06.2020 - 31.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Course
TH00BP95
No reservations found for realization TH00BP95-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

· terveyden edistämisen asiantuntijuus · terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, SOTE-uudistus)
· sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen · terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
· kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
· innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä

Sosiaali- ja terveyspalveluiden haasteet
Yrittäjyys sosiaali- ja terveyspalveluissa

Toteutus:
25.8.2020 lähiopetus klo 12.30-15.45 Orientaatio aiheeseen ja opintojakson esittely tehtävineen.

Paritehtävän/yksilötehtävän yritysehdotukset viimeistään 28.8.2020 ja esittelydiat 1.9.2020. palautuslaatikkoon.

3.9.2020 lähiopetus klo 8.15-11.30. Sari Asteljoki kertoo yrittäjyydestä. Lisäksi paritehtävän esittely.

4.9.2020 klo 10.00-14.00 Terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja ongelmanratkaisu. Kansainvälinen näkökulma terveyden edistämiseen.

Tulevaisuustehtävän (numeerisesti arvioitava yksilötyö) palautus 30.9.2020 palautuslaatikkoon.

7.10.2020 klo 8.15-11.30 Seminaari, jossa esitellään tulevaisuustehtävien keskeiset seikat

Opintojakson kaikki tehtävät tulee olla hyväksytysti tehtyinä ja palautettuina, jotta saat arvosanan rekisteriin.

Objective

After completing the course, the student is able to:
· analyze and assess their own challenges regarding life-long learning, pedagogical competence and professional development as part of profound expertise
· analyze and assess their competence in health promotion as part of profound expertise and build a foundation for self-management and the development of profound expertise as experts in health management
· recognize and develop innovative problem-solving skills in broad regional, national and international contexts of health promotion
· gain deeper insight into the social and health care industry and identify business opportunities in their own field
· develop innovative health promotion solutions in regional, national and international research and development projects

Content

· Expertise in health promotion and growth as an expert
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· Internal entrepreneurship and self-management
· Pedagogical competence and learning in health promotion (modern learning environments, innovation pedagogy and innovative problem-solving skills)
· International operating environments in health promotion
· Innovation competence in health promotion

Exam schedules

Opintojaksoon ei liity tenttiä

Student workload

Paritehtävä: Tutustukaa pareittain (tai yksin) yhteen sote-alan yritykseen, jonka toimintakenttänä ja/tai perustehtävänä on terveyden ja/tai hyvinvoinnin edistämisen. Selvittäkää yrityksen perustehtävä ja tarjottavat palvelut. Pohtikaa/arvioikaa miten terveyden edistäminen on yrityksessä ymmärretty.
Yksilötehtävä: Visioi tutkimus- ja muun näyttöön perustuvan kirjallisuuden perusteella suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050. Voit kohdentaa työsi tietyn väestöryhmän terveyteen. Laadi tästä kirjallinen työ (max 8-10 sisältösivua), johon sisältyy johdanto, itse otsikoidut sisältösivut sekä pohdinta ja lähdeluettelo

Opintojakson työmäärä 5op (=135t)
Lähiopetus12 t
Paritehtävä 23 t
Yksilötehtävä 25 t
Itsenäinen työskentely 75t

Further information

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan.

Go back to top of page