Siirry suoraan sisältöön

Kulttuurihyvinvointi osaamisalana (5op)

Toteutuksen tunnus: TH00BQ52-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kulttuurialan ylempi AMK, kulttuurihyvinvointi
Opettajat
Marja Susi
Anna-Mari Rosenlöf
Outi Linnossuo
Opintojakso
TH00BQ52

Toteutukselle Kulttuurihyvinvointi osaamisalana TH00BQ52-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

24.1.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: tietoperustan ja toimintaympäristön rakentaminen.

***
13.2.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: Moniammatillinen yhteistyö

***
20.3.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: Saavutettavuus

***
16.4.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: Etiikka, arvot ja laatu

***
14.5.2020 Anna-Mari Rosenlöf, Marja Susi, Liisa Laitinen
Teema: Taiteen ja kulttuurin hyvinvointivaikutukset ja vaikuttavuus

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· Tunnistaa ja analysoida kulttuurihyvinvointialan keskeisiä teemoja ja kehittämistehtäviä sekä alalla käytettäviä erilaisia menetelmiä
· Hyödyntää ja toteuttaa muotoja ja menetelmiä eri toimintaympäristöissä, palveluprosesseissa ja eri ympäristöissä, tiloissa, asiayhteyksissä, prosesseissa ja erilaisten toimijoiden parissa
· Hyödyntää yksilö-, ryhmä-, yhteisö- ja verkosto-osaamista kulttuurihyvinvoinnin sisältöihin ja toimintatapoihin liittyen.
· Suunnitella ja toteuttaa kulttuurihyvinvointipalveluja ammattimaisesti; tilaaja- ja osallistujalähtöisesti.
· Hahmottaa ja jäsentää syventävällä tasolla kulttuurihyvinvoinnin käsitettä: kulttuurihyvinvointi toimialana, kulttuurihyvinvointi elettynä ja koettuna hyvinvointina.
· Tunnistaa sekä oman että toisen ammattikunnan ydinosaamisen, nähdä yhteiset tavoitteet sekä yhteistyön mahdollisuudet ja on valmis kehittämään niistä uusia toimintatapoja ja yhteistyön muotoja moniammatillisesti.
· Tunnistaa erilaisia yksilöiden ja yhteisöjen kulttuurisia tarpeita ja näiden täyttymisen esteitä. Mahdollistaa näitten tarpeitten kuulemisen osallistavasti sekä asiakas- ja toimijalähtöisesti

Sisältö

Kulttuurihyvinvoinnin keskeiset teemat ja käsitteet

Oppimateriaalit

Oppimateriaali jaetaan Optimassa.

Opetusmenetelmät

Monimuoto-opetus.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät

Siirry alkuun