Kulttuurihyvinvointi osaamisalana (5op)
Toteutuksen tunnus: TH00BQ52-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 31.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kulttuurialan ylempi AMK, kulttuurihyvinvointi
- Opettajat
- Marja Susi
- Anna-Mari Rosenlöf
- Outi Linnossuo
- Opintojakso
- TH00BQ52
Toteutukselle Kulttuurihyvinvointi osaamisalana TH00BQ52-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
24.1.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: tietoperustan ja toimintaympäristön rakentaminen.
***
13.2.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: Moniammatillinen yhteistyö
***
20.3.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: Saavutettavuus
***
16.4.2020 Anna-Mari Rosenlöf ja Marja Susi
Teema: Etiikka, arvot ja laatu
***
14.5.2020 Anna-Mari Rosenlöf, Marja Susi, Liisa Laitinen
Teema: Taiteen ja kulttuurin hyvinvointivaikutukset ja vaikuttavuus
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· Tunnistaa ja analysoida kulttuurihyvinvointialan keskeisiä teemoja ja kehittämistehtäviä sekä alalla käytettäviä erilaisia menetelmiä
· Hyödyntää ja toteuttaa muotoja ja menetelmiä eri toimintaympäristöissä, palveluprosesseissa ja eri ympäristöissä, tiloissa, asiayhteyksissä, prosesseissa ja erilaisten toimijoiden parissa
· Hyödyntää yksilö-, ryhmä-, yhteisö- ja verkosto-osaamista kulttuurihyvinvoinnin sisältöihin ja toimintatapoihin liittyen.
· Suunnitella ja toteuttaa kulttuurihyvinvointipalveluja ammattimaisesti; tilaaja- ja osallistujalähtöisesti.
· Hahmottaa ja jäsentää syventävällä tasolla kulttuurihyvinvoinnin käsitettä: kulttuurihyvinvointi toimialana, kulttuurihyvinvointi elettynä ja koettuna hyvinvointina.
· Tunnistaa sekä oman että toisen ammattikunnan ydinosaamisen, nähdä yhteiset tavoitteet sekä yhteistyön mahdollisuudet ja on valmis kehittämään niistä uusia toimintatapoja ja yhteistyön muotoja moniammatillisesti.
· Tunnistaa erilaisia yksilöiden ja yhteisöjen kulttuurisia tarpeita ja näiden täyttymisen esteitä. Mahdollistaa näitten tarpeitten kuulemisen osallistavasti sekä asiakas- ja toimijalähtöisesti
Sisältö
Kulttuurihyvinvoinnin keskeiset teemat ja käsitteet
Oppimateriaalit
Oppimateriaali jaetaan Optimassa.
Opetusmenetelmät
Monimuoto-opetus.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät