Skip to main content

Culture and Arts in Improving Mental Health and Well-being (5 cr)

Code: TH00BQ56-3001

General information


Enrollment
02.12.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 15
Degree programmes
Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
Teachers
Liisa-Maria Lilja-Viherlampi
Marjo Harju
Tuuli Lahti
Course
TH00BQ56
No reservations found for realization TH00BQ56-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson pääsisältöjä ovat:
· kulttuurin ja mielen hyvinvoinnin väliset yhteydet
· mielen hyvinvointia tukeva ja kulttuurihyvinvointia edistävä toiminta

Opintojakson lähipäivät:
29.01.2021 kello 09:00-12:00
19.02.2021 kello 09:00-12:00
19.03.2021 kello 09:00-12:00
23.04.2021 kello 09:00-12:00
28.05.2021 kello 09:00-12:00
COVID-pandemian vuoksi lähipäivien opetus järjestetään etäyhteyksin.

Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.

Objective

After completing the course, the student is able to:
· justify the link between culture and the well-being of the mind
· describe factors influencing the well-being of the mind based on research
· to design customer-oriented events that support mental well-being and promote cultural well-being

Content

· researched and applied knowledge of the link between cultural well-being and well-being of the mind
· the link between cultural well-being and mental health, brain health and well-being at work
· designing an implementation project according to customer needs

Materials

Ilmoitettu oppimisympäristössä.

Teaching methods

- Lähiopetus sisältäen luentoja ja pienryhmätyöskentelyä
- Lähipäivien ennakkotehtävät
- Soveltamisprojektin suunnittelu
- Reflektiotehtävä

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Completion alternatives

Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 15h
Ryhmätyö: 68h
Itsenäinen opiskelu: 50h
Yhteensä: 133h

Evaluation methods and criteria

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.

Failed (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Further information

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi 3 opiskelijaa.

Go back to top of page