Culture and Arts in Improving Mental Health and Well-being (5 cr)
Code: TH00BQ56-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 15
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
- Teachers
- Liisa-Maria Lilja-Viherlampi
- Marjo Harju
- Tuuli Lahti
- Course
- TH00BQ56
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
· kulttuurin ja mielen hyvinvoinnin väliset yhteydet
· mielen hyvinvointia tukeva ja kulttuurihyvinvointia edistävä toiminta
Opintojakson lähipäivät:
29.01.2021 kello 09:00-12:00
19.02.2021 kello 09:00-12:00
19.03.2021 kello 09:00-12:00
23.04.2021 kello 09:00-12:00
28.05.2021 kello 09:00-12:00
COVID-pandemian vuoksi lähipäivien opetus järjestetään etäyhteyksin.
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Objective
After completing the course, the student is able to:
· justify the link between culture and the well-being of the mind
· describe factors influencing the well-being of the mind based on research
· to design customer-oriented events that support mental well-being and promote cultural well-being
Content
· researched and applied knowledge of the link between cultural well-being and well-being of the mind
· the link between cultural well-being and mental health, brain health and well-being at work
· designing an implementation project according to customer needs
Materials
Ilmoitettu oppimisympäristössä.
Teaching methods
- Lähiopetus sisältäen luentoja ja pienryhmätyöskentelyä
- Lähipäivien ennakkotehtävät
- Soveltamisprojektin suunnittelu
- Reflektiotehtävä
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Completion alternatives
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 15h
Ryhmätyö: 68h
Itsenäinen opiskelu: 50h
Yhteensä: 133h
Evaluation methods and criteria
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Failed (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Further information
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi 3 opiskelijaa.