Skip to main content

Professional Leadership (5cr)

Code: TH00BQ66-3002

General information


Enrollment
01.12.2022 - 10.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 30.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Johanna Berg
Virpi Sulosaari
Course
TH00BQ66

Unfortunately, no reservations were found for the realization Professional Leadership TH00BQ66-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· liittää syöpähoidon strategian tiimin osaamisen kehittämiseen
· tunnistaa asiantuntijan roolin syövän hoidon asiantuntijana, ja tiimin johtamisen keinoja syövän hoidon kehittämisessä
· hyödyntää osaamistaan koko työyhteisön osaamisen ja toiminnan edistämisessä
· arvioida työyhteisönsä osaamiseen liittyviä kehittämistarpeita, ja suunnitella työyhteisön osaamista pitkäjänteisen kehittämisen mallin mukaan
· toimia syöpähoidon ja kuntoutumisen tuen kouluttajana alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti
· hyödyntää työyhteisössä olevaa osaamista syövän hoidon ja hoitopolun eri vaiheissa tarkoituksenmukaisesti
· edistää yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuurin kehittymistä työyhteisössä
· soveltaa oppivan organisaation teoriaa osaamisen kehittämissuunnitelmissa
· edistää työhyvinvointia ja työssäjaksamista syövän hoidon yksikössä hyödyntäen varhaisen puuttumisen menetelmiä

Opintojakson sisältö
· Oppiva yksilö ja organisaatio
· LEAN-toiminnan filosofia organisaation kehittämisessä
· Yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuuri
· Työyhteisödynamiikka, työyhteisölähtöinen toiminta ja osaamisen kehittämisen interventiot Magneettisairaalamallissa
· Cancer Nursing Framework - henkilöstön osaamisen kehittäminen ja varmistaminen syövän hoidossa
· Strategialähtöinen henkilöstön osaamisen kehittäminen, menetelmät ja järjestelmät
· Osaamiskäsite ja sen yhteydet
· Osaamisen johtaminen

Objective

After completing the course, the student is able to:
· combine the cancer treatment strategy with the development of the team’s competence · recognize the role of an expert as a cancer treatment expert and identify team leading methods in cancer treatment development · utilize their competence in promoting the competence and operations of the entire work community
· evaluate competence-related development needs in the work community and plan the competence of the work community based on a long-term development model
· works as a cancer treatment and rehabilitation support educator locally, nationally and internationally
· utilizes the work community’s multi-professional expertise in different phases of the cancer treatment and treatment pathway in a suitable manner
· promote societal learning and the development of a dialogic communication culture in the work community
· implement the theory of the learning organisation in the competence development plan
· Promote occupational well-being in the cancer treatment unit using early intervention methods

Content

· A learning individual and organisation
· LEAN philosophy in the development of the organisation
· Working culture of cooperative learning and dialogic communication
· Work community dynamics, work community oriented operations and competence development interventions in the Magnet hospital model
· Cancer Nursing Framework - Developing and ensuring the competence of personnel in cancer care
· Strategy-oriented development of personnel competence, methods and systems
· The competence concept and its connections
· Management of competence capital

Materials

Löytyy Itslearning-oppimisalustalta

Teaching methods

Lähi-/etäopetus, itsenäinen / vertaispari- / seminaarityöskentely

Exam schedules

Ei ole

Completion alternatives

Ei ole

Student workload

Oppimistehtävä: henkilöstön osaamisen johtaminen

Luentoja 8 t, seminaari 8 t, oppimistehtävä (itsenäinen / vertaisparityöskentely) 111 t

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen (HKS/HYL)
Oppimistehtävä: kirjallinen raportti ja esitys (T1 - K5)
Itse- ja vertaisarviointi (HKS/HYL)

Arviointikriteerit oppimistehtävän yhteydessä

Further information

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa

Go back to top of page