Skip to main content

Rehabilitation – Promoting and Maintaining Client-Centred Functioning (3 cr)

Code: TH00BT86-3004

General information


Enrollment
01.12.2021 - 07.02.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.01.2022 - 15.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Iida Laine
Mary-Ann Kaukinen
Course
TH00BT86
No reservations found for realization TH00BT86-3004!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Verkkototeutusosiot:

Suunnitelma 1) Kuntoutuksen määrittely ja paradigma asiantuntijuudesta asiakaslähtöisyyteen + Moniammatillisuus kuntoutuksessa
Suunnitelma 2) Kuntoutuksen osa-alueet ja toimintajärjestelmät
Suunnitelma 3)Toimintakyvyn jäsentäminen ICF:n biopsykososiaalisen näkökulman mukaan
Suunnitelma 4) Kuntoutuksen kehittymisen mahdollisuudet

Tarkempi aikataulu on kuvattu Itslearningissä.

Objective

- describe the rehabilitation and the underlying paradigma
- identify key content of the laws and regulations guiding the rehabilitation system;
- explains the different rehabilitation practices
- Identify opportunities for rehabilitation development
- Identifies the importance of multiprofessional rehabilitation
- describe and apply a person's functioning according to the ICF biopsycosal aspect

Content

The definition of rehabilitation and the paradigm from expertise to client-centredness
Rehabilitation areas and operating systems
Structing function according to the ICF biopsycosal aspect
Multiprofessionality in rehabilitation
The opportunities for rehabilitation development

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-opiskelu

Student workload

Kuvattu Itslearningissä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien verkkototeutuksen osioiden suoritusta.

Go back to top of page