Siirry suoraan sisältöön

Englannin kieli ja näyttöön perustuva hoitotyö (3 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BV75-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ensihoitajakoulutus
Opettajat
Camilla Laaksonen
Pinja Aitio
Ryhmät
PENHOS22
Ensihoitajakoulutus, Turku, S22
Opintojakso
TH00BV75
Toteutukselle TH00BV75-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa harjoitellaan alakohtaisten tehtävien ja sisältöjen avulla. Opintojaksolla kirjoitetaan ja luetaan tekstejä, pidetään suullinen esitelmä, keskustellaan ja harjoitellaan tärkeää sanastoa. Opiskelija saa itsevarmuutta kielen käyttämiseen työelämässä.

vko 9: ti 28.2 9-12 Teoriatila muunto ICT_C2046
vko 10: ti 7.3 8-11, Helena muunto byod EDU_3034
pe 10.3 8-11 Teoriatila muunto ICT_B2026
vko 12: ke 22.3 12-15 Teoriatila muunto ICT_C2046

Tavoitteet

Ammatilllisuus ja eettisyys, hoitotiede ja näyttöön perustuva toiminta ensihoidossa ja hoitotyössä
• tietää ja omaksuu hoitotyön keskeiset käsitteet, arvot, eettiset periaatteet ja ohjeet ja harjaantuu niiden soveltamisessa hoitotyön käytännön tilanteisiin
• erottaa yksityisen ja ammatillisen roolin sosiaalisen median käytössä
• tietää hoitotyön tietoperustan
• tunnistaa ensihoitajan ja sairaanhoitajan vastuut ja tehtäväalueet
• tietää näyttöön perustuvan toiminnan hoitotyössä
• osaa tiedonhaun ja tiedon totuudellisuutta yleisimmistä terveystieteiden tietokannoista

Sisältö

Sisältö
• epistemologian ja etiikan keskeiset käsitteet
• ammattietiikka ja kollegiaalisuus
• potilaan oikeudet ja itsemäärääminen
• eettisten ongelmien tunnistaminen ja käsittely
• eettinen toiminta ensihoitajan ja sairaanhoitajan työssä
• hoitotiede tieteenalana
• näyttöön perustuva toiminta - käsitteet ja toiminnan lähtökohdat
• keskeiset hoitosuositukset
• tiedonhankinta

Oppimateriaalit

Materiaalit tulevat saataville Itslearning-oppimisympäristöön. Opiskelijalle ei materiaalikustannuksia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssiarvosanaan vaikuttavat läsnäolon lisäksi sekä suulliset että kirjalliset suoritukset. Tarkemmat tiedot kurssilla.

Opettajan palautteen lisäksi opiskelija saa vertaispalautetta muilta opetusryhmän jäseniltä

Hylätty (0)

Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelijan kielenkäyttö on epäjohdonmukaista ja paikoin vaikeasti seurattavaa. Opiskelija kuitenkin hallitsee keskeisimmän ammattisanaston, ja osaa käyttää sitä sekä puheessa että kirjoituksessa. Opiskelijan tuotos sisältää rakenteellisia ja sanastollisia virheitä, mikä saattaa vaikuttaa paikoin ymmärrettävyyteen. Viesti pystytään pääasiallisesti välittämään sekä puheessa että kirjoituksessa virheistä huolimatta. Opiskelija osallistuu opetukseen vaihtelevan aktiivisesti, eikä hakeudu kielenkäyttötilanteisiin vapaaehtoisesti. Kurssisuoritukset on palautettu.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelijan kieli on tilanteeseen sopivaa, loogista, sujuvaa ja selkeää sekä kirjallisesti että suullisesti. Puhetta ja tuotettua tekstiä on helppo seurata. Opiskelijalla on alakohtainen sanasto kohtalaisen hyvin hallussa, ja hän osaa käyttää sitä hyödykseen kirjallisessa ilmaisussa. Virheitä saattaa esiintyä silloin tällöin sekä puheessa että kirjoituksessa, mutta ne eivät vaikuta kriittisesti ymmärrettävyyteen. Opiskelija on seurannut suorituksissaan tehtävänantoa ja hänen tuotoksensa ovat tyyliltään ammatillisia. Opiskelija osallistuu pääosin aktiivisesti opetukseen ja vuorovaikutustilanteisiin. Kurssisuoritukset on palautettu ja tehty hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan kieli on monipuolista, taitavaa, asianmukaista ja osuvaa sekä kirjallisissa että suullisissa suorituksissa. Puhetta ja tuotettua tekstiä on miellyttävää seurata. Alakohtainen sanasto on erinomaisesti hallinnassa ja opiskelija osaa käyttää sitä hyödykseen tuotoksissaan. Opiskelija on taitava vuorovaikuttaja ja tarttuu innokkaasti tilaisuuksiin käyttää kieltä. Sekä suullisessa että kirjallisessa tuotoksessa on käytetty monimutkaisia rakenteita. Opiskelija on ollut aktiivinen kurssilla ja kurssisuoritukset osoittavat erinomaista valmiutta käyttää kieltä.

Siirry alkuun