Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 31.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 56 - 65
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Niina Vuoristo
- Heidi Ristseppä
- Emmi Brunel
- Noora Kumpulainen
- Ryhmät
-
PSOSTK23Sosionomi (AMK), Turku, K23
- Opintojakso
- TH00CA89
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Tämän harjoittelun edeltävyysehto on, että sinulla on merkintä asiakastyön harjoittelusta.
Harjoittelusuunnitelma palautetaan SAKE -itsiin neljä viikkoa ennen harjoittelun alkamista. HUOM! Jos harjoittelussa toimitaan alle 18 -vuotiaden lasten tai nuorten kanssa, esitetään voimassaoleva rikosrekisteriote tutoropettajalle ennen harjoittelun alkamista.
Kevät 2025 tapaamiset Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 -toteutussuunnitelmassa.
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ohjeet löytyvät Messissä olevasta harjoitteluohjeesta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoittelutehtävien työstäminen ja niiden raportointi.
Harjoittelun ryhmäohjauksiin osallistuminen.
Ohjauskeskustelu opettajan ja harjoittelupaikan ohjaajan kanssa.
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.
Lisätiedot
Sun harkka -sovellus.