English for Higher Education Studies (5cr)
Code: YK00BH38-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2019 - 31.07.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 30.09.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Degree programmes
- Higher education preparatory program for immigrants
Unfortunately, no reservations were found for the realization English for Higher Education Studies YK00BH38-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Kerrataan englannin perusrakenteita, harjoitellaan ammatillisia suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita sekä kehitetään vieraan kielen opiskelutekniikoita. Opiskelijoiden rohkeus käyttää englannin kieltä lisääntyy.
Opintojakso toteutetaan viikoilla 31–39
Opintojakson teemoja ovat:
• Itsensä esittely
• Small talk
• Asian esittely, mielipiteen ilmaisu ja perustelu
• Sähköpostiviestintä
• Ohjeistaminen
• Pienimuotoinen raportti
• Suullinen esittäminen
• Lukutekniikka
Objective
The students can communicate understandably in English in different kinds of written and spoken language situations of the chosen field. The students improve their English skills and know how to use English language materials relevant for higher education studies.
Content
The course includes the basics of the English language. It also offers the chance to practice different field-related oral and written communication situations and to increase the courage to use the English language. An essential target is to produce clear, logical and readable texts in different styles. The material used in spoken and written tasks is related to the chosen field. In addition, the students develop their language learning techniques (e.g. reading professional texts, studying vocabulary).
Materials
• Verkko-oppimisalustalla jaettava materiaali
• Englanninkieliset artikkelit
• Muu lähdemateriaali verkossa
Teaching methods
Opiskelija toimii verkko-oppimisympäristössä, erilaisilla verkkosivuilla sekä verkkotapaamisissa. Opiskelija työskentelee sekä itsenäisesti paikasta riippumatta että yhteisöllisesti muun opiskelijaryhmän kanssa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskeltavat sisällöt ovat ammatillisia ja työelämälähtöisiä, minkä lisäksi opiskelijaa ohjataan tutustumaan itseä kiinnostavaan alaan. Opiskeluryhmän kansainvälisyys lisää jokaisen kulttuuritietoutta ja opiskelussa korostuu yhteisöllinen oppiminen, joka toteutuu pääasiassa pari- ja pienryhmätyöskentelynä.
Student workload
Opintojakson laajuus on 135 opiskelijan työtuntia. Opintojakso toteutuu 8 viikon aikana ja opiskelijan tulisi varata n. 16 tuntia työaikaa viikossa verkkotapaamisiin sekä itsenäiseen työskentelyyn. Englannin kielen perusrakenteita kerrataan opintojakson aikana.
Teema 1
Itsensä esittely ja small talk
- Oman taitotason määrittäminen
- Itsensä esitteleminen ja small talk –kysymysten laatiminen kirjallisesti
- Small talkin harjoittelu
Teema 2
Sähköpostiviestintä ja asiatyyli
- Asiatyyliin perehtyminen
- Sähköpostiviestin kirjoittaminen
Teema 3
Raportointi
- Lukutekniikkaan, lähdekritiikkiin ja lähdeviitteiden käyttöön perehtyminen
- Kirjallinen raportti
Teema 4
Asian esittely ja keskustelutaito
- Oman mielipiteen ilmaisu ja perustelu
- Muiden valitsemiin aiheisiin perehtyminen
- Aktiivinen osallistuminen keskusteluun
- Omavalintaisen uutisen/ aiheen esittely kirjallisesti ja suullisesti
Teema 5
Ohjeistaminen
- Omaan kulttuuriin liittyvän toiminnan ohjeistaminen
- Vertaispalautteen antaminen muiden laatimista ohjeista
Teema 6
Suullinen esittäminen
- Jäsennellyn esityksen harjoittelua
- Esityksen laatiminen
- Raportin suullinen esittely
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet, vaikka tiedoissa ja taidoissa voi ollajollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso tulee suoritetuksi, kun kaikki annetut tehtävät on tehty hyväksytysti. Opintojakso sisältää arvioitavia kirjallisia ja suullisia tehtäviä sekä verkkotapaamisiin valmistautumista itsenäisesti.
Aktiivinen valmistautuminen ja osallistuminen verkkotapaamisiin.
Opintojakson tehtävät arvioi opettaja ja lisäksi käytetään vertais- ja itsearviointia.
Arvioitavat tehtävät:
1. Itsensä esitteleminen ja small talk
2. Sähköpostiviesti
3. Lukutekniikka
4. Kirjallinen raportti
5. Omavalintaisen aiheen esittely
6. Omaan kulttuuriin liittyvän toiminnan ohjeistaminen
7. Raportin suullinen esitys
Failed (0)
Student has not achieved the course objectives. Student is able to identify and use only a few course subject area’s concepts and cannot put to use his/her knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.
Further information
Opintojakso sisältää paljon yhteisiä verkkotapaamisia muiden opiskelijoiden ja opettajien kanssa. Verkkotapaamiset sijoittuvat arkipäivisin klo 8–16 välille. Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti.
Opiskeluun verkossa tarvitaan tietokone, internet-yhteys, kuuloke-mikrofoni ja web-kamera.