English for Higher Education Studies (5 cr)
Code: YK00BH38-3002
General information
- Enrollment
- 01.01.2021 - 08.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.05.2021 - 18.06.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 18 - 30
- Teachers
- Piia Pesso
- Course
- YK00BH38
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Kerrataan englannin perusrakenteita, harjoitellaan ammatillisia suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita sekä kehitetään vieraan kielen opiskelutekniikoita. Opiskelijoiden rohkeus käyttää englannin kieltä lisääntyy.
Opintojakso toteutetaan viikoilla 18-23
Opintojakson teemoja ovat:
• Itsensä esittely
• Asian esittely, mielipiteen ilmaisu ja perustelu
• Sähköpostiviestintä
• Ohjeistaminen
• Kirjalinen raportointi
• Suullinen esittäminen
• Ympäristöongelmat ja työturvallisuus
Objective
The students can communicate understandably in English in different kinds of written and spoken language situations of the chosen field. The students improve their English skills and know how to use English language materials relevant for higher education studies.
Content
The course includes the basics of the English language. It also offers the chance to practice different field-related oral and written communication situations and to increase the courage to use the English language. An essential target is to produce clear, logical and readable texts in different styles. The material used in spoken and written tasks is related to the chosen field. In addition, the students develop their language learning techniques (e.g. reading professional texts, studying vocabulary).
Materials
• Verkko-oppimisalustalla jaettava materiaali
• Englanninkieliset artikkelit
• Muu lähdemateriaali verkossa
Teaching methods
Opiskelija toimii verkko-oppimisympäristössä, erilaisilla verkkosivuilla sekä verkkotapaamisissa. Opiskelija työskentelee sekä itsenäisesti paikasta riippumatta että yhteisöllisesti muun opiskelijaryhmän kanssa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskeltavat sisällöt ovat ammatillisia ja työelämälähtöisiä, minkä lisäksi opiskelijaa ohjataan tutustumaan itseä kiinnostavaan alaan. Opiskeluryhmän kansainvälisyys lisää jokaisen kulttuuritietoutta ja opiskelussa korostuu yhteisöllinen oppiminen, joka toteutuu pääasiassa pienryhmätyöskentelynä.
Student workload
Opintojakson laajuus on 135 opiskelijan työtuntia. Opintojakso toteutuu 6 viikon aikana ja opiskelijan tulisi varata n. 20 tuntia työaikaa viikossa verkkotapaamisiin sekä itsenäiseen työskentelyyn. Englannin kielen perusrakenteita kerrataan opintojakson aikana itsnäisesti ja saadun palautteen perusteella.
Teema 1
Itsensä esittely
- Itsensä esitteleminen kirjallisesti ja suullisesti
Teema 2
Sähköpostiviestintä ja asiatyyli
- Asiatyyliin perehtyminen
- Sähköpostiviestin kirjoittaminen
Teema 3
Raportointi
- Lukutekniikkaan, lähdekritiikkiin ja lähdeviitteiden käyttöön perehtyminen
- Kirjallinen raportointi
- Asiatyyli
Teema 4
Asian esittely ja keskustelutaito
- Oman mielipiteen ilmaisu ja perustelu
- Muiden valitsemiin aiheisiin perehtyminen
- Aktiivinen osallistuminen keskusteluun
- Omavalintaisen uutisen/ aiheen esittely kirjallisesti ja suullisesti
Teema 5
Ympäristöteema
- Ympäristöongelman esittely ja siihen keksityn ratkaisun esittely
Teema 6
Suullinen esittäminen
- Jäsennellyn esityksen harjoittelua
- Esityksen laatiminen
- Raportin suullinen esittely
Teema 7
- Työturvallisuus ja siitä puhuminen
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet, vaikka tiedoissa ja taidoissa voi ollajollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso tulee suoritetuksi, kun kaikki annetut tehtävät on tehty hyväksytysti. Opintojakso sisältää arvioitavia kirjallisia ja suullisia tehtäviä sekä verkkotapaamisiin valmistautumista itsenäisesti.
Aktiivinen valmistautuminen ja osallistuminen verkkotapaamisiin.
Opintojakson tehtävät arvioi opettaja ja lisäksi käytetään vertais- ja itsearviointia.
Arvioitavat tehtävät:
1. Itsensä esitteleminen
2. Tyylit
3. Sähköpostiviesti
3. Yritysesittely
4. Kirjallinen raportti
5. Työskentely monikulttuurisissa tiimeissä
6. Muistio
7. Kirjallinen raportti
8. Uutisen esittely
9. Ympäristöongelma
10. Raportin suullinen esitys
11. Reflektio
Failed (0)
Student has not achieved the course objectives. Student is able to identify and use only a few course subject area’s concepts and cannot put to use their knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.
Further information
Opintojakso sisältää paljon yhteisiä verkkotapaamisia muiden opiskelijoiden ja opettajien kanssa. Verkkotapaamiset sijoittuvat arkipäivisin klo 8–16 välille. Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti.
Opiskeluun verkossa tarvitaan tietokone, internet-yhteys, kuuloke-mikrofoni ja web-kamera.