Kehittämisprojektin eli opinnäytetyön loppuraportti (10 op)
Toteutuksen tunnus: 7031574-3013
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2020 - 15.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 9 op
- TKI-osuus
- 9 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Johanna Berg
- Heikki Ellilä
- Maarit Janhunen
- Anne Rouhelo
- Virpi Sulosaari
- Marjo Harju
- Eeva Timonen-Kallio
- Anssi Lähde
- Marjo Salmela
- Opintojakso
- 7031574
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
- Kehittämisprojektin loppuraportti (Optima; Theseus)
- Loppuseminaari
- Vertaisarviointi, opponointi, itsearviointi
- Kypsyysnäyte
- Posterit, esittäminen KV-päivässä ja TALK-seminaarissa
- Mentorintiraportti
Tavoitteet
Kehittämisprojektin eli opinnäytetyön loppuraportti, 10 op
Tavoitteet
Opiskelija osaa
· tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
· suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin ja keskeiset tulokset
· arvioida kriittisesti omaa toimintaansa projektijohtajana ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
· tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuloksen hyödynnettävyyttä
· kriittisesti arvioida toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
· kirjoittaa opinnäytetyönsä alalta kielellisesti ja sisällöllisesti asianmukaisen kypsyysnäytteen
Sisältö
Sisältö
· kehittämisprojektin loppuraportti
· loppuseminaari
· kypsyysnäyte
· vertaisarviointi
Opetusmenetelmät
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda- oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima-oppimisympäristön materiaaleissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima-oppimisympäristön materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektin suunnitelman ja sitä edeltävien ideavaiheen ja kirjallisuuskatsauksen sekä suunnitelman jälkeisen väliseminaarin ja raportin hyväksytyt suoritukset. Avoimen amk-opiskelijalla tulee olla hyväksytty YAMK-koulutuksen status.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kehittämisprojektin loppuraportti (Optima; Theseus) 200 tuntia, loppuseminaari 10 tuntia, kypsyysnäyte (artikkeli) 30 tuntia, vertais- ja itsearviointi 10 tuntia, posterit ja mantorointiraportti 20 tuntia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytysti suoritetut tehtävät; loppuraportti T1 - K5.
Arvioinnin kohteet ja kriteerit Optimassa.
Lisätiedot
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimen amk-opiskelijalla tulee olla hyväksytty YAMK-koulutuksen status.