Siirry suoraan sisältöön

Kehittämisprojektin eli opinnäytetyön loppuraportti (10 op)

Toteutuksen tunnus: 7031574-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 15.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
9 op
TKI-osuus
9 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Johanna Berg
Heikki Ellilä
Maarit Janhunen
Anne Rouhelo
Virpi Sulosaari
Marjo Harju
Eeva Timonen-Kallio
Anssi Lähde
Marjo Salmela
Opintojakso
7031574
Toteutukselle 7031574-3013 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

- Kehittämisprojektin loppuraportti (Optima; Theseus)
- Loppuseminaari
- Vertaisarviointi, opponointi, itsearviointi
- Kypsyysnäyte
- Posterit, esittäminen KV-päivässä ja TALK-seminaarissa
- Mentorintiraportti

Tavoitteet

Kehittämisprojektin eli opinnäytetyön loppuraportti, 10 op
Tavoitteet
Opiskelija osaa
·   tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
·   suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin ja keskeiset tulokset
·   arvioida kriittisesti omaa toimintaansa projektijohtajana ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
·   tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuloksen hyödynnettävyyttä
·   kriittisesti arvioida toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
·   kirjoittaa opinnäytetyönsä alalta kielellisesti ja sisällöllisesti asianmukaisen kypsyysnäytteen

Sisältö

Sisältö
·   kehittämisprojektin loppuraportti
·   loppuseminaari
·   kypsyysnäyte
·   vertaisarviointi

Opetusmenetelmät

Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda- oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima-oppimisympäristön materiaaleissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima-oppimisympäristön materiaaleissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.
Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektin suunnitelman ja sitä edeltävien ideavaiheen ja kirjallisuuskatsauksen sekä suunnitelman jälkeisen väliseminaarin ja raportin hyväksytyt suoritukset. Avoimen amk-opiskelijalla tulee olla hyväksytty YAMK-koulutuksen status.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kehittämisprojektin loppuraportti (Optima; Theseus) 200 tuntia, loppuseminaari 10 tuntia, kypsyysnäyte (artikkeli) 30 tuntia, vertais- ja itsearviointi 10 tuntia, posterit ja mantorointiraportti 20 tuntia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytysti suoritetut tehtävät; loppuraportti T1 - K5.
Arvioinnin kohteet ja kriteerit Optimassa.

Lisätiedot

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimen amk-opiskelijalla tulee olla hyväksytty YAMK-koulutuksen status.

Siirry alkuun