Siirry suoraan sisältöön

Diagnostiikan mittaukset ja analysointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TE00BO35-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 14.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.01.2023 - 28.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kemiantekniikan koulutus
Opettajat
Kari Haajanen
Sari Airenne
Vastuuopettaja
Sari Airenne
Opintojakso
TE00BO35
Toteutukselle TE00BO35-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

- Diagnostisten mittausten periaate (in vitro diagnostiikka)
- Mittaustulosten analysointimenetelmät
- Diagnostisen mittausten käytännön sovellukset


Kurssi sisältää sekä teoriaopintoja että laboratorioharjoituksia.

Lähipäivät totetutetaan 31.1, 2.3, 30.3 ja 2.5

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata diagnostisten mittausten ja analyysien erityispiirteet, laitteet, laitteistot ja tekniikat.
Opiskelija osaa kuvata ja suorittaa keskeisimpiä diagnostiikan analyysejä.

Sisältö

Yleiset diagnostiikan mittalaitteet ja -tekniikat.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali on saatavilla kurssin Itslearning -alustalla.

Opetusmenetelmät

- Kirjalliseen aineistoon perustuva itseohjautuva oppiminen (oppimistehtävät)
- Kontaktipäivät
--- Ryhmätehtävän esittäminen
--- laboratoriotyöskentely
--- Asiantuntijaluennot teollisuudesta
--- Yritysvierailu

- Muiden opiskelijoiden palauttamiin oppimistehtäviin perehtyminen ja vertaispalautteen antaminen näistä.
- Oman oppimisen arviointi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Arviointi perustuu arvioitaviin oppimistehtäviin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

-Ryhmissä ja itsenäisesti tapahtuva työskentely
-Erilaiset oppimistehtävät
-Laboratoriotyöskentely

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lisäksi on varattu aikaa ryhmissä / itsenäisesti työskentelyyn ja oppimistehtävien suorittamiseen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu arvioitaviin oppimistehtäviin.
Tehtäviin annetaan tehtäväkohtaiset arviointikriteerit opintojakson alussa.

Hylätty (0)

Oppimistehtäviä ei ole palautettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti, mutta on toteutettu sisällöltään ja laajuudeltaan suppeasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävien laatimisessa. Tehtävät ovat tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautetut dokumentit ovat sisällöltään ja laajuudeltaan hyviä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Ne osoittavat syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa lähdeainoistoja tarkoituksenmukaisella tavalla.

Lisätiedot

Opintojakso sisältää ennakkotehtävän

Siirry alkuun