Diagnostiikan mittaukset ja analysointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TE00BO35-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 14.02.2023
Ajoitus
31.01.2023 - 28.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kemiantekniikan koulutus
Opettaja
- Kari Haajanen
- Sari Airenne
Vastuuopettaja
Sari Airenne
Ryhmät
-
MKEMIK21Kemiantekniikan koulutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata diagnostisten mittausten ja analyysien erityispiirteet, laitteet, laitteistot ja tekniikat.
Opiskelija osaa kuvata ja suorittaa keskeisimpiä diagnostiikan analyysejä.
Sisältö
Yleiset diagnostiikan mittalaitteet ja -tekniikat.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali on saatavilla kurssin Itslearning -alustalla.
Opetusmenetelmät
- Kirjalliseen aineistoon perustuva itseohjautuva oppiminen (oppimistehtävät)
- Kontaktipäivät
--- Ryhmätehtävän esittäminen
--- laboratoriotyöskentely
--- Asiantuntijaluennot teollisuudesta
--- Yritysvierailu
- Muiden opiskelijoiden palauttamiin oppimistehtäviin perehtyminen ja vertaispalautteen antaminen näistä.
- Oman oppimisen arviointi
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Arviointi perustuu arvioitaviin oppimistehtäviin.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
-Ryhmissä ja itsenäisesti tapahtuva työskentely
-Erilaiset oppimistehtävät
-Laboratoriotyöskentely
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lisäksi on varattu aikaa ryhmissä / itsenäisesti työskentelyyn ja oppimistehtävien suorittamiseen.
Sisällön jaksotus
- Diagnostisten mittausten periaate (in vitro diagnostiikka)
- Mittaustulosten analysointimenetelmät
- Diagnostisen mittausten käytännön sovellukset
Kurssi sisältää sekä teoriaopintoja että laboratorioharjoituksia.
Lähipäivät totetutetaan 31.1, 2.3, 30.3 ja 2.5
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opintojakso sisältää ennakkotehtävän
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu arvioitaviin oppimistehtäviin.
Tehtäviin annetaan tehtäväkohtaiset arviointikriteerit opintojakson alussa.
Hylätty (0)
Oppimistehtäviä ei ole palautettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti, mutta on toteutettu sisällöltään ja laajuudeltaan suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävien laatimisessa. Tehtävät ovat tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautetut dokumentit ovat sisällöltään ja laajuudeltaan hyviä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Ne osoittavat syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa lähdeainoistoja tarkoituksenmukaisella tavalla.