B2B Marketing and Sales (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3041252-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2023 - 14.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
04.09.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Otieno Mbare
- Ryhmät
-
PLIITS22BOMPLIITS22BOM
-
VaihtoS23YrmyVaihtoS23Yrmy
- Opintojakso
- 3041252
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tavoitteena on että tämän opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tietää mitkä ovat BtoB myyntiprosessin vaiheet
- osaa soveltaa vuorovaikutustaitoja BtoB myyntitilanteessa prosessin eri vaiheissa
- tietää millaista on ammattimainen BtoB myynti teoriassa ja voi alkaa harjoitella jo opintojen aikana
- tietää millaisia erilaisia organisaatioita ostajina voi kohdata ja miten näissä tilanteissa tulisi myyntivastaavien reagoida ja kommunikoida
- osaa pitkäaikaisten asiakkassuhteiden rakentamisen vaiheet ja tietää arvonluonnin merkityksen kehitettäessä liikesuhdetta sen eri vaiheissa.
- osaa selittää myyntityön - erityisesti myyntiennusteiden laadinnan - roolin organisaatiossa
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Oppimateriaalit
1. Business to Business Marketing Management
Author: By Jim Blythe, Alan Zimmerman. Pages: 528 Size: 4.52 MB Format: PDF Publisher: Routledge Ltd. Published: 12 April, 2013 eISBN-13: 9780203067581
2. Stephen P. Castleberry and John F. Tanner: Selling – Building Partnerships (4th Edition, 2014); Mc Graw Hill Education New York
3. David Jobber and Geoff Lancaster:Selling and Sales Management (10th Edition, 2015); Pearson Education ltd, Harlow, UK
4. Other readings and materials given during the course.
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt ja -harjoitukset, luku/youtube-piirit, pajat, ITS-learning materiaalit
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
All assignments and tasks are completed and returned in itslearning
Kansainvälisyys
Experiential learning, inquiry-based, case studies, collaborative, reflective, constructivism, and integrative
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
None
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
student workload = 133hrs
Lisätiedot
More information to be given on the first Lesson.