Siirry suoraan sisältöön

B2B Marketing and Sales (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3041252-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 14.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Otieno Mbare

Ryhmät

  • VaihtoS23Yrmy
    VaihtoS23Yrmy
  • PLIITS22BOM
    PLIITS22BOM
  • 04.09.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 18.09.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 25.09.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 09.10.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 23.10.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 06.11.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 13.11.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 27.11.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006
  • 11.12.2023 09:00 - 12:00, B2B Marketing and Sales 3041252-3006

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt ja -harjoitukset, luku/youtube-piirit, pajat, ITS-learning materiaalit

Sisällön jaksotus

Tavoitteena on että tämän opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tietää mitkä ovat BtoB myyntiprosessin vaiheet
- osaa soveltaa vuorovaikutustaitoja BtoB myyntitilanteessa prosessin eri vaiheissa
- tietää millaista on ammattimainen BtoB myynti teoriassa ja voi alkaa harjoitella jo opintojen aikana
- tietää millaisia erilaisia organisaatioita ostajina voi kohdata ja miten näissä tilanteissa tulisi myyntivastaavien reagoida ja kommunikoida
- osaa pitkäaikaisten asiakkassuhteiden rakentamisen vaiheet ja tietää arvonluonnin merkityksen kehitettäessä liikesuhdetta sen eri vaiheissa.
- osaa selittää myyntityön - erityisesti myyntiennusteiden laadinnan - roolin organisaatiossa

Arviointiasteikko

H-5