Siirry suoraan sisältöön

Liiketoimintamallit ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011665-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 01.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2024 - 10.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Marianne Renvall
Ryhmät
PLIITS22MAR
PLIITS22MAR
Opintojakso
3011665

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 22 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 12.09.2024 klo 10:00 - 13:00
(3 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
ICT_C3043 Teoriatila muunto
To 19.09.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
EDU_3004 Josef muunto byod
To 26.09.2024 klo 08:00 - 11:00
(3 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
ICT_C2032 Teoriatila muunto
To 03.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Pe 11.10.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ma 21.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
LEM_B143 Oppimistila muunto
Ti 29.10.2024 klo 08:00 - 11:00
(3 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
EDU_1001 Dromberg Esitystila byod
To 07.11.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
LEM_B166 Kullervo
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Suomeksi
Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.

Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 36. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).

Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa

Sisältö

- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa

Oppimateriaalit

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten

- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi (ensin itsenäistä tiedon omaksumista)
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista. Liiketoiminnan kestävä kehitys YK:n tavoitteiden mukaisesti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti ja sen jakaminen kirjapiirissä.
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi.
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely (liiketoimintamallit, markkinointisuunnitelma, video).
8 lähiopetuskertaan osallistuminen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi, 1-5, 25% arvosanasta, yksilötyö.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta, ryhmätyö.
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 25%, ryhmätyö.
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25% arvosanasta, ryhmätyö.

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä vaikuttavat arvosanaan.

Hylätty (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset koostuvat suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioidusta tekstistä (plagiointi).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja teorian ja käytännön näkökulmista
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti
-suunnittelee markkinointia asiakaskeskeisesti
-tuottaa uutta, asiakasta puhuttelevaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi liiketoimintamalleja ja markkinointia syvällisesti sekä teorian että käytännön näkökulmista
-osaa suunnitella markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.

Lisätiedot

Itslearning

Siirry alkuun