Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito (3 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CO48-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.08.2024 - 05.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
02.09.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Opettajat
- Heidi Kurvinen
- Ryhmät
-
LEMMODLIPAFinanssialanToimintaymparistoPMYYNS18LiPa Finanssialan toimintaympäristö PMYYNS18
-
PMYYFS23Finanssipalvelut 2023
- Opintojakso
- KH00CO48
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 06.09.2024 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Pe 13.09.2024 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_B166
Kullervo
|
Pe 20.09.2024 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
EDU_2004
Johannes muunto byod
|
Pe 27.09.2024 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Pe 04.10.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Pe 11.10.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Pe 25.10.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A314
Teoriatila
|
Pe 01.11.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Pe 08.11.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Pe 15.11.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
TENTTI / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Pe 22.11.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
1. Uusintantentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Pe 29.11.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
2. Uusintatentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
2.9.2024-31.12.2024
Opiskelija osaa:
- luoda, arvioida ja ylläpitää asiakassuhteita
- analysoida asiakaskokemuksen muodostumista
- asiakaspalvelutilanteessa ottaa huomioon erilaiset asiakkaat
- arvioida omia asiakaspalvelutaitojaan sekä kehittämiskohtia
Sisältö:
asiakaslähtöinen ajattelu myyntiprosessissa
kehittää kannattavia asiakassuhteita
ostokäyttäytyminen
asiakaskokemus
asiakaspalvelutilanteet
haastavat asiakkaat
Tämän kurssin edeltävyysehtona on ensimmäisen vuoden opinnot.
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- luoda, arvioida ja ylläpitää asiakassuhteita
- analysoida asiakaskokemuksen muodostumista
- asiakaspalvelutilanteessa ottaa huomioon erilaiset asiakkaat
- arvioida omia asiakaspalvelutaitojaan sekä kehittämiskohtia
Sisältö
Having completed the course, the student is able to:
apply customer oriented thinking in sales processes
develop profitable customer relationships
use customer-oriented practices in service
Oppimateriaalit
Itslearning alustalla mainittu kirjallisuus, artikkelit, nettilähteet ja muu alustalla mainittu aineisto tukee kurssilla opittua ja käsiteltyä materiaalia. Aineistoa on paljon ja omaehtoista tutustumista aihealueisiin edellytetään.
Luentojen aikana on tärkeää tehdä omia muistiinpanoja, sillä ne ovat olennaisia kurssin suoriutumisen kannalta. Luentomateriaali jaetaan kurssin lopussa.
Kurssikirjat:
-Grönroos, Christian (eri vuosia) Palvelujen johtaminen ja markkinointi.
-Storbacka, Kai & Lehtinen, Jarmo. R. (eri vuosia) Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkuuden armoilla.
-Bergström, Seija & Leppänen, Arja (2015, 2021) Yrityksen asiakasmarkkinointi.
-Oppimisympäristön Itslearning materiaali.
-Omat muistiinpanot.
Vaikka kurssin aineisto on mittava, kurssin pystyy läpäisemään hyvin arvosanoin osallistumalla aktiivisesti luennoille ja kertaamalla materiaalin itsenäisesti aineistoa.
Opetusmenetelmät
Oppiminen tapahtuu sovelletun ongelmalähtöisen oppimisen avulla, jossa teoreettinen osa sovelletaan käytäntöön erilaisten luentomateriaalien, uutisten, harjoitusten, case -aineistojen ja mahdollisten yritystoimeksiantojen avulla. Johtuen opetettavan aiheen luonteesta kurssilla on kuitenkin vähäisessä määrin lyhyitä luentoja.
Kurssilla merkittävä osa opetuksesta tapahtuu keskustellen, harjoitteiden, oppimistehtävien avulla ja ryhmätyöskentelynä annetun tai suositellun materiaalin pohjalta, oppimistehtävien ja esitysten myötä.
Huomioitava on, että kurssi voidaan suorittaa vain läsnäoloa vaativalla luento-opetuksena - ei Teams-mahdollisuutta.
Kurssin toteutukseen saattaa tulla muutoksia tehtävänantojen, hanketyön tai työelämälähtöisen oppimisen osalta; näistä tiedotetaan tarkemmin kurssin aikana.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentit järjestetään lukujärjestykseen ilmoitetuissa luentosaleissa, tarkasta tila viimeistään edeltävän päivänä mahdollisten muutosten osalta.
Kurssilla noudatetaan tutkintosäännön asetuksia tenttien toteuttamisesta ja arvioinnista. Uusintamahdollisuuden tutkintosäädöksen mukaisesti.
Tenttien ajankohdat:
Varsinainen tentti: 15.11.2024
1. korotus/uusintatentti: 22.11.2024
2. korotus/uusintatentti: 29.11.2024
Tentin suorittaminen muina ajankohtina ei ole mahdollista: mikäli opiskelija ei kykene suorittamaan hyväksyttyä arvosanaa em. tenttiajankohtina, seuraava mahdollinen ajankohta suorittaa tentti/kurssi hyväksytysti on opinto-ohjelman mukainen, seuraava ajankohta kun kurssia järjestetään.
Kansainvälisyys
Opetuksessa sovelletaan innovaatiopedagogiikkaa, jota sovelletaan luentojen ja harjoitusten aikana, sekä tehtävänannoissa. Painopiste on keskeisestä teoreettisesta aineksesta johdetussa käytännönläheisessä toiminnassa.
Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajan rooli on tukea ja ohjata työskentelyä. Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot toteutetaan fyysisinä luentoina kampuksen tiloilla eikä etäosallistuminen ole mahdollista. Kurssin keskeinen sisältö opitaan luennoilla ja luentojen perusteella tehtävät oppimistehtävät / harjoitteet tukevat kurssin asiasisällön sisäistämistä.
-Tiedonhakua ja aihealueen materiaaliin perehtyminen.
-Osallistuminen työskentelyyn
- Havainnointitehtävä pareittain (1), joka koostuu havainnoinnin valmistelusta, havainnoinnista ja havainnoinnin perusteella laaditusta esityksestä (osa esittää tunneilla tuotoksen). Palautusten ajankohdat ja ohjeet mainittu Itslearningissä.
-Tenttiin kertaus ja tentti.
Kurssin toteutukseen saattaa tulla muutoksia tehtävänantojen, yritystoimeksiantojen tai työelämälähtöisen oppimisen osalta; näistä tiedotetaan tarkemmin kurssin aikana.
Oppimisympäristönä Itslearning. Tehtävänpalautukset vain ja ainoastaan Itslearning oppimisympäristöön ohjeistuksen- ja aikataulun mukaisesti.
1 op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 3 op = 81h.
Lisätiedot
Tapaamme joka viikko luennoilla.
Kurssiin liittyvä aineisto ja viestintä on suunnattu kokonaisuudessaan kurssin ITSLearning-sivustolle, jossa vastuuopettaja viestii mahdollisista aikataulumuutoksista tms.
Jos et pääse osallistumaan luennolle, katso kurssin itslearning-sivulta tai kysy opiskelukaverilta, mitä aiheita luennolla käsiteltiin.
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistalle.