Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CR94-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 15.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.03.2025 - 30.06.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
- Opettajat
- Mervi Varhelahti
- Ryhmät
-
YLIKES24Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoiminnan kehittäminen
- Opintojakso
- MS00CR94
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 11.03.2025 klo 09:00 - 16:15 (7 t 15 min) |
Asiakaskokemuksen kehittäminen MS00CR94-3001 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Ti 13.05.2025 klo 09:00 - 16:15 (7 t 15 min) |
Asiakaskokemuksen kehittäminen MS00CR94-3001 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tapaamiset Kupittaan kampuksella
Ti 11.3. 9.00-16.15
ja Ti 13.5. 9.00-16.15
1. Asiakaskokemuksen teoria
- Asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja merkitys liiketoiminnassa.
- Asiakaskokemuksen strateginen rooli yrityksen kilpailuedun luomisessa.
- Customer Journey
2. Tunteet osana asiakaskokemusta
- Tunteiden ja emotionaalisen sitoutumisen vaikutus asiakaskokemukseen.
- Tunteiden mittaamisen menetelmät ja niiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä.
3. Arvonluonti asiakaskokemuksessa
- Arvon luominen asiakkaalle: asiakkaan odotukset, tarpeet ja kokemukset.
- Asiakasarvon mittaaminen ja analysointi.
4. Digitaalisten kanavien rooli asiakaskokemuksessa
- Digitaaliset palvelut asiakaskokemuksen osana.
- Digitaalisten kanavien suunnittelu ja kehittäminen asiakaskokemuksen parantamiseksi.
5. Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen
- Asiakaskeskeisen kulttuurin luominen ja ylläpitäminen organisaatiossa.
- Asiakaspolkujen ja -profiilien luominen liiketoiminnan kehittämiseksi.
6. Asiakaskokemuksen johtaminen ja mittaaminen
- Asiakaskokemuksen mittarit ja analysointimenetelmät.
- Asiakaskokemuksen johtamisen työkalut ja niiden soveltaminen käytäntöön.
Tavoitteet
Opintojakso on suunnattu ylemmän ammattikorkeakoulun opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita liiketoiminnan, markkinoinnin, ja asiakaspalvelun kehittämisestä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnan menestykselle
• tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen trendejä ja parhaita käytänteitä
• osaa analysoida arvojen ja tunteiden merkitystä asiakaskokemuksessa (myös digitaalisessa kokemuksessa)
• hallitsee asiakaskokemuksen johtamisen ja mittaamisen menetelmiä ja työkaluja
Sisältö
• Asiakaskokemuksen teoria
• Tunteet osana asiakaskokemusta
• Arvonluonti asiakaskokemuksessa
• Digitaalisten kanavien rooli asiakaskokemuksessa
• Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen
• Asiakaskokemuksen johtaminen ja mittaaminen
Oppimateriaalit
Materiaali avautuu Itsissä viikkoa ennen lähipäivää
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä (yksilötyö julkaistaan viikkoa ennen 1. lähipäivää)
Lähipäivä 11.3. 9.00-16.15
Välitehtävä, parityö
Lähipäivä 13.5. 9.00-16.15
Lopputehtävä, itsenäinen testi ja reflektio
Opintojaksolla on myös vierailu asiakaskokemuslaboratorioon (EDU)
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Kansainvälisyys
- tiedon jakaminen ja rakentelu yksin ja yhteisöllisesti (SECI-mallin mukaan)
- oppimista on mahdollista suunnata oman kiinnostuksen mukaan (kestävä johtaminen/ekologinen vastuullisuus/sosiaalinen vastuullisuus/ taloudellinen vastuullisuus), vahva itseohjautuvuus on edellytyksenä opintojaksolla menestymiselle
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaisia tapoja