Developing the Customer Experience (5 cr)
Code: MS00CR94-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 15.02.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.03.2025 - 30.06.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Business Development
- Teachers
- Mervi Varhelahti
- Course
- MS00CR94
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 14 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 11.03.2025 time 09:00 - 16:15 (7 h 15 min) |
Asiakaskokemuksen kehittäminen MS00CR94-3001 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Tue 13.05.2025 time 09:00 - 16:15 (7 h 15 min) |
Asiakaskokemuksen kehittäminen MS00CR94-3001 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tapaamiset Kupittaan kampuksella
Ti 11.3. 9.00-16.15
ja Ti 13.5. 9.00-16.15
1. Asiakaskokemuksen teoria
- Asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja merkitys liiketoiminnassa.
- Asiakaskokemuksen strateginen rooli yrityksen kilpailuedun luomisessa.
- Customer Journey
2. Tunteet osana asiakaskokemusta
- Tunteiden ja emotionaalisen sitoutumisen vaikutus asiakaskokemukseen.
- Tunteiden mittaamisen menetelmät ja niiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä.
3. Arvonluonti asiakaskokemuksessa
- Arvon luominen asiakkaalle: asiakkaan odotukset, tarpeet ja kokemukset.
- Asiakasarvon mittaaminen ja analysointi.
4. Digitaalisten kanavien rooli asiakaskokemuksessa
- Digitaaliset palvelut asiakaskokemuksen osana.
- Digitaalisten kanavien suunnittelu ja kehittäminen asiakaskokemuksen parantamiseksi.
5. Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen
- Asiakaskeskeisen kulttuurin luominen ja ylläpitäminen organisaatiossa.
- Asiakaspolkujen ja -profiilien luominen liiketoiminnan kehittämiseksi.
6. Asiakaskokemuksen johtaminen ja mittaaminen
- Asiakaskokemuksen mittarit ja analysointimenetelmät.
- Asiakaskokemuksen johtamisen työkalut ja niiden soveltaminen käytäntöön.
Objective
Opintojakso on suunnattu ylemmän ammattikorkeakoulun opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita liiketoiminnan, markkinoinnin, ja asiakaspalvelun kehittämisestä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnan menestykselle
• tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen trendejä ja parhaita käytänteitä
• osaa analysoida arvojen ja tunteiden merkitystä asiakaskokemuksessa (myös digitaalisessa kokemuksessa)
• hallitsee asiakaskokemuksen johtamisen ja mittaamisen menetelmiä ja työkaluja
Content
• Asiakaskokemuksen teoria
• Tunteet osana asiakaskokemusta
• Arvonluonti asiakaskokemuksessa
• Digitaalisten kanavien rooli asiakaskokemuksessa
• Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen
• Asiakaskokemuksen johtaminen ja mittaaminen
Materials
Materiaali avautuu Itsissä viikkoa ennen lähipäivää
Teaching methods
Ennakkotehtävä (yksilötyö julkaistaan viikkoa ennen 1. lähipäivää)
Lähipäivä 11.3. 9.00-16.15
Välitehtävä, parityö
Lähipäivä 13.5. 9.00-16.15
Lopputehtävä, itsenäinen testi ja reflektio
Opintojaksolla on myös vierailu asiakaskokemuslaboratorioon (EDU)
Exam schedules
ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
- tiedon jakaminen ja rakentelu yksin ja yhteisöllisesti (SECI-mallin mukaan)
- oppimista on mahdollista suunnata oman kiinnostuksen mukaan (kestävä johtaminen/ekologinen vastuullisuus/sosiaalinen vastuullisuus/ taloudellinen vastuullisuus), vahva itseohjautuvuus on edellytyksenä opintojaksolla menestymiselle
Completion alternatives
ei valinnaisia tapoja
Evaluation methods and criteria
- Ryhmätyö (30%): Arvioidaan paritöiden laatu ja kyky kehittää asiakaskokemusta käytännön esimerkin avulla.
- Loppureflektio (70%): Teoriaan perustuva arviointi, jossa opiskelija osoittaa ymmärryksensä asiakaskokemuksen merkityksestä. (testi myös läpäistävä)
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
YKSILÖTEHTÄVÄ
• Kriittinen ajattelu reflektiossa: Pohdinta on yleistä. Yhteyksiä työelämän ja teorian välillä ei osata esittää. Analyyttinen ote puuttuu.
• Oman osaamisen reflektio: Henkilökohtaisesta kehittymisestä vain vähän pohdintaa ja sekin yleisellä tasolla ilman analyyttistä ja reflektoivaa otetta.
RYHMÄTYÖ
• Tuotos: esittelee riittävästi valitun teeman pääkohtia. Sisältö ja esitystapa on jonkin verran puutteellinen. Lähdemerkinnät puutteelliset.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana.
Assessment criteria, good (3-4)
YKSILÖTYÖ
• Kriittinen ajattelu reflektiossa: noudattaa ohjeistusta, ilmentää analyyttistä pohdintaa ja arviointia. Reflektio luo yhteyksiä teorian ja kokemuksien välille, mutta ne ovat joskus liian ilmeisiä tai selkeitä.
• Oman osaamisen reflektio:: Esittää ideoita, miten opittua hyödyntää henkilökohtaisessa kehittymisessä.
RYHMÄTYÖ
• Tuotos: esittelee asianmukaisesti tärkeimmät valitun teeman pääkohdat. Hyödynnetty useita lähteitä. Tuotos on tarkoituksenmukainen ja ymmärrettävä. Lähdemerkinnät tehty oikein.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu aktiivisesti tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana.
Assessment criteria, excellent (5)
YKSILÖTYÖ
• Kriittinen ajattelu: Rikas sisällöltään, oivaltavaa analyysiä ja kriittistäkin arviointia sekä selkeät yhteydet tosielämän tilanteiden ja teorian välillä.
• Oman osaamisen reflektio: Merkinnät ovat korkealaatuisia ja koostuvat henkilökohtaisista pohdinnoista, jotka yhdistävät todellisen elämän, oppimisen ja teorian. Sisältää myös oman osaamisen edelleen kehittämisen pohdintoja.
RYHMÄTYÖ
• Tuotos: esitetään tiiviisti, mutta perusteellisesti valitun teeman pääkohdat. Pääkohdat ilmentävät kriittistä lähdevalintaa. Kerronta ja visuaalinen toteutus on mukaansatempaavaa. Tuotos ilmentää selkeästi toimivaa ja yhtenäistä tiimityötä. Lähdeviittaukset merkitty oikein.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu erittäin aktiivisesti tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana.