Siirry suoraan sisältöön

Projektiopinnot 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2011486-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.12.2024 - 28.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.03.2025 - 25.04.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 16
Koulutus
Esittävän taiteen koulutus
Opettajat
Anna Hellstén
Ryhmät
PTEATS24
Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2024
Opintojakso
2011486
Toteutukselle 2011486-3010 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso sijoittuu aikajaksolle 25.3.-25.4.2025

Suunnitellaan ja toteutetaan koko ryhmän yhteinen luokkahuone-esitys, johon liittyen suunnitellaan pienryhmissä teatterilähtöiset purkutyöpajat koululaisille. Tämän kokonaisuuden lisäksi ohjataan valmiiksi suunnitellut taidelähtöiset työpajat urheiluseurassa saman ikäiselle kohderyhmälle.

Kouluyhteistyön lisäksi opintojakso toteutetaan yhteistyössä JOY-hankkeen kanssa, jonka tavoitteena on lisätä osallisuutta ja iloa lasten ja nuorten liikuntaan taidelähtöisten menetelmien avulla. JOY on Euroopan laajuinen Erasmus+ Sport. -hanke, jonka osatoteuttaja Turku AMK toimii.

Opintokokonaisuuden tavoitteet:
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille.
- Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet.
- Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta.
- Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille. Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet. Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta. Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.

Sisältö

Opiskelu tapahtuu teatteri-ilmaisun työpajojen suunnittelu, toteutus ja arviointiprosessina. Luennot, työpajat, harjoitteet, harjoitustyöt ja itsenäinen työ.

Opetusmenetelmät

Luentoalustukset, työpajat, harjoitteet, oppimistehtävät.

Pienryhmä- ja itsenäinen työskentely eri oppimisympäristöissä.

Itsearviointi ja vertaisarviointi.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla painottuvat dialogipedagogiikka, vertaisoppiminen sekä jaettu yhteisreflektio pienryhmissä ja koko ryhmän kesken.

Pedagogiset mallit: yhteistoiminnallinen oppiminen, tutkiva oppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Alakouluikäisille suunnatun luokkahuone-esityksen suunnittelu ja totetus yhdessä koko ryhmän kanssa.
- Pienryhmässä esitykseen liittyvän työpajan suunnittelu ja toteutus lapsille.
- Pienryhmässä taidelähtöisiin menetelmiin pohjautuvan työpajan ohjaaminen lapsille urheiluseurassa.
- Vertaisarviointiin osallistuminen opintojakson aikana.
- Itsearviointi reflektiivisessa loppuraportissa pe 25.4.

Siirry alkuun