Siirry suoraan sisältöön

Tekoäly markkinoinnissa (2 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CV87-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.09.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys ja myynti
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Lasse Lehtonen
Ryhmät
PLMWES24
PLMWES24 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S24
PLIITS24BOM
PLIITS24BOM
PLIITS24MAMY
PLIITS24MAMY
Opintojakso
KH00CV87
Toteutukselle KH00CV87-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Suomeksi
Kurssin tavoitteena on että opiskelija ymmärtää tekoälyn toimintaperiaatteet, osaa nimetä markkinoinnin ja sisällöntuotannon kannalta tärkeimmät tekoälytyökalut ja osaa hyödyntää tekoälyä liiketoiminnan edistämiseen.

Kurssi toteutetaan itsenäisellä työskentelyllä sekä neljällä opetuskeralla 1.9.2025 - 20.10.2025 -välillä.
Luennot:
1. Tekoälyn ja kielimallien perusteet
2. Sisällöntuotanto kielimalleilla ja kuvageneraattoreilla
3. Liiketoiminnan edistäminen tekoälyllä
4. Vaihtoehtoiset kielimallit ja kuvageneraattorit

Lisäksi osa kurssin sisällöstä ja tehtävistä toteutetaan ItsLearning -alustalla kurssin edetessä.

Kurssin sisällöt kannustavat opiskelijaa käyttämään tekoälyä vastuullisesti osana työtään.

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää tekoälyn toimintaperiaatteet
- osaa nimetä liiketoiminnassa tarvittavia työkaluja
- osaa soveltaa tekoälyä liiketoimintatiedon tuottamiseen
- osaa soveltaa kielimallityökaluja markkinointisisältöjen luomiseen

Sisältö

Sisältö
- Tekoälyn luonne ja tyypit
- Kielimallit ja graafiset AI-työkalut
- Ideoiden ja tiedon jalostaminen
- Markkinointisisältöjen luominen

Oppimateriaalit

ItsLearningissa jaettavat materiaalit

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkkomateriaalin opiskelu, itsenäiset palautettavat tehtävät.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssi ei sisällä tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Käytännönläheiset harjoitteet.
Ryhmätyöskentely.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kokonaisuus 54h
Luennot ja ohjattu työskentely 8h
Ryhmätyöskentely 23h
Itsenäinen työskentely 23h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

tsenäisesti tehtävät oppimistehtävät 40%
Ryhmätehtävät 40%
Oppituntien aikana tapahtuva työskentely 20%

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät välttävästi eikä ne osoita omaa pohdintaa. Opiskelija kykenee työskentelemään ryhmässä. Opiskelija ymmärtää vähäisesti tekoälyn merkitystä markkinoinnissa. Opiskelija on tutustunut tekoälyn perusteisiin. Opiskelija tunnistaa osan tärkeimmistä kielimalleista ja muista tekoälytyökaluista. Opiskelija on tutustunut liiketoiminnan suunnitteluun tekoälyä hyödyntäen. Opiskelija käyttää tekoälyä vastuullisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja osoittanut hyvää kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija ymmärtää tekoälyn merkityksen markkinoinnissa. Opsikelija on perehtynyt tekoälyn perusteisiin ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija tunnistaa tärkeimmät kielimallit ja niiden roolin osana liiketoimintaa. Opiskelija tietää tekoälyn roolin liikettoiminnan suunnittelussa ja ymmärtää liiketoiminnan tarpeiden vaikutuksen. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin tekoälyn käyttämisessä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät kiitettävästi ja osoittanut erinomaista kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija kykenee hakkimaan ja hyödyntämään ajankohtaista tietoa tekoälyn roolista markkinoinnissa. Opiskelija osaa lähestyä kielimallien hyödyntämistä tavoitteellisesti. Opiskelija tunnistaa media-alan tärkeimmät tärkeimmät kielimallit ja niiden roolin osana liiketoimintaa. Opiskelija tietää tekoälyn roolin liikettoiminnan suunnittelussa ja ymmärtää liiketoiminnan tarpeiden vaikutuksen. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin tekoälyn käyttämisesä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.

Lisätiedot

Itslearning

Siirry alkuun