Siirry suoraan sisältöön

B2B Marketing and SalesLaajuus (5 op)

Tunnus: 3041252

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

12.09.2024 - 12.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Otieno Mbare
Ryhmät
  • PLIITS23BOM
    PLIITS23BOM
  • VaihtoS24Yrmy
    VaihtoS24Yrmy

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Experiential learning, inquiry-based, case studies, collaborative, reflective, constructivism, and integrative

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

None

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The assessment is based on a scale of: 1 - 5
Active participation in team 10%
Individual assignment 40%
Team assignment 50%

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student recalls and understands the topics covered in the course (facts and concepts) but does not yet apply them extensively. The student follows instructions but does not generate independent solutions. The submitted assignments match the level generated by AI, and there is no presentation of personal reflection or insights. Text citations are missing, and content generated by AI or copied from elsewhere is presented as one's own writing.

Group report do present results but there is lack of factual foundation, it is superficial and not well argued for. Structure, style and content of returned report is moderate.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student can apply and evaluate the topics of the course as well as their learning. The student's submitted assignment demonstrate their ability to generate their own solutions or insights into the task. The student performs well both independently and in a group, and they can utilize and apply field-specific knowledge in their studies.

Report is high quality content wise. Report contains all the given topics, fact based argumentation and adequate critique of the results presented. Results have a direct link to the theoretical content presented in the course literature and materials. Excellent structure, style, and content of returned report.

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 30.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ajaya Joshi
Ryhmät
  • PBUADS23
    Degree Programme in Business Administration PBUADS23

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 14.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Otieno Mbare
Ryhmät
  • VaihtoS23Yrmy
    VaihtoS23Yrmy
  • PLIITS22BOM
    PLIITS22BOM

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt ja -harjoitukset, luku/youtube-piirit, pajat, ITS-learning materiaalit

Sisällön jaksotus

Tavoitteena on että tämän opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tietää mitkä ovat BtoB myyntiprosessin vaiheet
- osaa soveltaa vuorovaikutustaitoja BtoB myyntitilanteessa prosessin eri vaiheissa
- tietää millaista on ammattimainen BtoB myynti teoriassa ja voi alkaa harjoitella jo opintojen aikana
- tietää millaisia erilaisia organisaatioita ostajina voi kohdata ja miten näissä tilanteissa tulisi myyntivastaavien reagoida ja kommunikoida
- osaa pitkäaikaisten asiakkassuhteiden rakentamisen vaiheet ja tietää arvonluonnin merkityksen kehitettäessä liikesuhdetta sen eri vaiheissa.
- osaa selittää myyntityön - erityisesti myyntiennusteiden laadinnan - roolin organisaatiossa

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 10.03.2023

Ajoitus

09.03.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ajaya Joshi
  • Otieno Mbare
Ryhmät
  • PINBOS21
    International Business Online Autumn 2021

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 28.03.2022

Ajoitus

21.03.2022 - 19.06.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ajaya Joshi
  • Otieno Mbare
Ryhmät
  • PINBOS20
    International Business Online Autumn 2020

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Arviointiasteikko

H-5