Markkinatutkimus (5op)
Opintojakson tunnus: KH00CZ39
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-tietää liiketoiminnan kehittämisessä tarvittavat tiedon hankintatavat
- ymmärtää mihin tarkoituksiin erilaisia tiedonhankintatapoja käytetään
- osaa hyödyntää tavanomaisimpia liiketoiminnan päätöstilanteissa käytettäviä tietoja
- osaa suunnitella ongelmanratkaisuun sopivan tavan toteuttaa markkinatutkimuksen
-  Osaa arvioida kerättyjen tietojen hyödyllisyyttä ja merkittävyyttä
                    
Sisältö
- Tiedonhankinnan rooli liiketoiminnan kehittämisessä ja päätöksenteossa
-  Päätöksenteko osana tuotekehitystä
-  Erilaiset päätöksentekotilanteet 
-  laadulliset ja puolilaadulliset tiedonhankintatavat
-  määrälliset menetelmät ja laboratoriokokeet 
-  Hankitun tiedon soveltaminen ja sen pohjalta tehtävä päättely