Digitaalinen markkinointi ja myyntiLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00CV60
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita
- ymmärtää verkon merkityksen myyntiprosessissa
- osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön
- tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä
- tuntee verkkoanalytiikan perusteet. (GA 4)
- ymmärtää, miten myyntiä tukeva digimarkkinoinnin strategia laaditaan
Sisältö
- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4, perusteet
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEA, displaymainonta
- Bannerimainos- ja hakusanamainoskampanjan suunnittelu: kohdentaminen, hinnoittelutavat
- Digimarkkinoinnin strategian suunnittelu pienelle yritykselle