Creating Customer ExperiencesLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00CM53
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
After completing the course the student is able to
- distinguish the differences between businesses representing basic hospitality services and those providing services based on experience economy
- apply the theories of experience economy in context of wellness services
- identify trends and the impacts of wellness at customer, company and destination level.
Sisältö
- Models of experience management
- Wellness services as experiences
- Wellness trends and forecasts
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 13.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 16.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
20 - 45
Opettaja
- Susanna Saari
- Telle Tuominen
Ryhmät
-
PLMWES23PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23
Tavoitteet
After completing the course the student is able to
- distinguish the differences between businesses representing basic hospitality services and those providing services based on experience economy
- apply the theories of experience economy in context of wellness services
- identify trends and the impacts of wellness at customer, company and destination level.
Sisältö
- Models of experience management
- Wellness services as experiences
- Wellness trends and forecasts
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit ilmoitetaan lähiopetuskerroilla sekä itsissä. Oppimateriaalit ovat sähköisessä muodossa. Lisäksi itsenäistä tiedonhakua relevanteista lähteistä.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla on itsenäiseen opiskeluun perustuvia tehtäviä, avainluentoja, työelämän kehittämistehtävä pienryhmissä, tentti sekä opittua kokoava artikkeli/video vahvistaen näin opiskelijan yksilö-, yhteisö- ja verkosto-osaamista.Keskeinen tavoite on omaksua ja soveltaa opintojakson tietoperustaa työelämäkontekstissa uutta luovalla tavalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti järjestetään xx.yy. Tarvittaessa järjestetään kaksi uusintatenttikertaa erikseen sovittavina ajankohtina.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Turun AMK:n innovaatiopedagogiikan mukaisesti opintojaksolla hyödynnetään itsenäistä tiedonhankintaa, tiedon jakamista ja rakentamista sekä työelämälähtöisyyttä, joilla tuetaan opiskelijan kykyä soveltaa opintojakson tietoperustaa, luovuutta, kriittistä ajattelua sekä verkostoitumista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso tarkoittaa keskimäärin 135 h opiskelijan työtä.
Lukujärjestyksen mukaista työskentelyä on yhteensä 36 tuntia ja itsenäistä työskentelyä henkilökohtiasesti tai pienryhmissä n. 100 tuntia.
Oppimistehtävät:
- tentti ja siihen liittyvät oppimateriaalit
- neljä palautettavaa tehtävää aiheina:
A. Tarinallistaminen, pelillistäminen ja virtuaaliteknologiat
B. Myyntikanavat
C. Hinnoittelu
D. Yrityksen wellness-tarjooma opintojaksolla suunnitellun palvelun "elämyksellsitäminen" valitulle kansainväliselle kohderyhmälle
ARTIKKELI (Talk by students) tai videoitu esitys kohderyhmänä alan yritykset, perustuu tehtäviin A - D opiskelijan rajaamilta näkökulmilta
LÄSNÄOLO LÄHIOPETUSKERROILLA
Sisällön jaksotus
12 lähikertaa á 4 h viikoilla 3 - 17 pois lukien viikot 5, 8 ja 16
Tämä kurssi toteutetaan suomeksi kuitenkin hyödyntäen pääosin englanninkielistä oppimateriaalia.
Alustava sisältö
- Kevätlukukauden aloitusinfo, toteutussuunnitelma, keskeisiä käsitteitä (asiakaskokemus, elämys), lukutehtävän ohjeistus
- Tietoperustaa elämysmalleista, lukutehtävän ohjeistus
- Tietoperustaa muutosmatkailusta ja uudistavasta matkailusta
- Tietoperustaa turvallisuudesta ohjelma-/elämyspalveluissa, paritehtävän ohjeistus
- Tietoperustaa ohjelma-/elämyspalveluiden myyntikanavista
- Tietoperustaa ohjelma-/elämyspalveluiden hinnoittelusta
- TENTTI
- Neljä tehtävää ohjelma-/elämyspalveluiden työelämäkontekstiin liittyen ja niihin perustuva artikkeli tai videoesitys
Viestintäkanava ja lisätietoja
Viestintä tapahtuu lähiopetuskerroilla, itsissä sekä tarvittaessa s-postilla.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
TENTTI
4 tehtävää:
A. Tarinallistaminen, pelillistäminen ja virtuaaliteknologiat
B. Myyntikanavat
C. Hinnoittelu
D. Yrityksen wellness-tarjooma opintojaksolla suunnitellun palvelun "elämyksellsitäminen" valitulle kansainväliselle kohderyhmälle
ARTIKKELI (Talk by students) tai videoitu esitys kohderyhmänä alan yritykset
LÄSNÄOLO LÄHIOPETUSKERROILLA
Hylätty (0)
Opintojakson suoritus on hylätty, mikäli yksi tai useampi arvioinnin kohteena oleva osio on hylätty/suorittamatta.