Skip to main content

Creating Customer Experiences (5 cr)

Code: KH00CM53-3001

General information


Enrollment
01.12.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 16.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Seats
20 - 45
Teachers
Susanna Saari
Telle Tuominen
Course
KH00CM53

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 38 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 13.01.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 20.01.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 03.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 10.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 24.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Mon 03.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 10.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 17.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 24.03.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Mon 31.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Lähiopetuskerrat (voi tulla muutoksia):
ma 13.1. klo 9.00 - 12.00: Kevätlukukauden aloitusinfo, toteutussuunnitelma, keskeisiä käsitteitä (elämys, elämystalous, ohjelmapalvelu), lukutehtävän 1 ohjeistus
ma 20.1. klo 9.00 - 12.00: Lukutehtävän 1 purku, elämysmallit, lukutehtävän 2 ohjeistus
- etäviikko
ma 3.2. klo 9.00 - 12.00: Lukutehtävän 2 purku, muutosmatkailu, uudistava matkailu, pienryhmätehtävän A ohjeistus ("elämysten kv-myyntikanavat"), tentin ohjeistus
ma 10.2. klo 9.00 - 12.00: Ohjelmapalveluiden turvallisuus, yksilötehtävän B ohjeistus ("elämyspalvelun analysointi Prebensenin lomakkeella sekä itse suunnitellulla turvallisuuden havainnointilomakkeella")
- etäviikko
ma 24.2. klo 9.00 - 12.00: Matkailun trendit, ideointitehtävä tunnilla
ma 3.3. klo 9.00 - 12.00: paritehtävän C ohjeistus ("tarinallistaminen, pelillistäminen, elämysteknologiat"), kirjallinen yksilötentti
ma 10.3. klo 9.00 - 12.00: Tehtävän A pienryhmien tulosten yhteenvedon tekoa, tehtävien B ja C välitsekkaus & ohjaus
ma 17.3, klo 9.00 - 12.00: Tehtävien A, B ja C työstämistä sekä ohjausta
ma 24.3. muuttunut aikataulu 9.00 - 10.15 suullisten esitysten tekoa & ohjausta (valitut tuotokset tehtävistä A, B ja C)
ma 31.3. klo 9.00 - 12.00: suulliset esitykset
ma 7.4. klo 9.00 - 12.00: ohjelma vielä avoin


Opintojakso toteutetaan suomeksi kuitenkin hyödyntäen pääosin englanninkielistä oppimateriaalia.

Objective

After completing the course the student is able to
- distinguish the differences between businesses representing basic hospitality services and those providing services based on experience economy
- apply the theories of experience economy in context of wellness services
- identify trends and the impacts of wellness at customer, company and destination level.

Content

- Models of experience management
- Wellness services as experiences
- Wellness trends and forecasts

Materials

Lähiopetusmateriaalit, muut oppimateriaalit ilmoitetaan lähiopetuskerroilla, itsissä sekä tehtäväohjeistuksissa. Oppimateriaalit ovat sähköisessä muodossa. Lisäksi itsenäistä tiedonhakua relevanteista lähteistä.

Teaching methods

Opintojaksolla on itsenäiseen opiskeluun perustuvia tehtäviä, avainluentoja, työelämän kehittämistehtävä pienryhmissä, tentti sekä opittua kokoava artikkeli/video vahvistaen näin opiskelijan yksilö-, yhteisö- ja verkosto-osaamista.Keskeinen tavoite on omaksua ja soveltaa opintojakson tietoperustaa työelämäkontekstissa uutta luovalla tavalla.

Exam schedules

Yksilötentti järjestetään 3.3.2025. Tarvittaessa järjestetään kaksi uusintatenttikertaa erikseen sovittavina ajankohtina.

Pedagogic approaches and sustainable development

Turun AMK:n innovaatiopedagogiikan mukaisesti opintojaksolla hyödynnetään avainluentoja, itsenäistä tiedonhankintaa, tiedon jakamista ja rakentamista sekä työelämäesimerkkejä, joilla tuetaan opiskelijan kykyä soveltaa opintojakson tietoperustaa, luovuutta, kriittistä ajattelua sekä verkostoitumista.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

Opintojakso tarkoittaa keskimäärin 135 h opiskelijan työtä.
Lukujärjestyksen mukaista työskentelyä on n. 40 tuntia ja itsenäistä työskentelyä henkilökohtiasesti tai pienryhmissä n. 95 h.

Oppimistehtävät:
- yksilötentti keskeisestä tietoperustasta ja siihen liittyvät oppimateriaalit
- kolme palautettavaa tehtävää aiheina:

A. Elämysten kv-myyntikanavat
B. Elämyksen analysointi (Prebensenin lomake + turvallisuushavainnointi)
C. Tarinallistaminen, pelillistäminen, elämysteknologiat

- lukutehtävät 1 j 2 (itsenäinen lukeminen, purku lähiopetuskerralla)

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävät:
- yksilötentti keskeisestä tietoperustasta ja siihen liittyvät oppimateriaalit, arviointi 1 - 5, opettaja-arviointi, painoarvo 30 % kokonaisarvosanasta

- kolme palautettavaa tehtävää aiheina:
A. Elämysten kv-myyntikanavat, arviointi 1 - 5, itse-, vertais- ja opettaja-arviointi, painoarvo 25 % kokonaisarvosanasta
B. Elämyksen analysointi (Prebensenin lomake + turvallisuushavainnointi), hyväksytty-hylätty, itsearviointi, opettaja-arviointi
C. Tarinallistaminen, pelillistäminen, elämysteknologiat, arviointi 1 - 5, opettaja- itse- ja vertaisarviointi, painoarvo 25 %
(Huom. tehtävissä A ja C pienryhmän/parin eri jäsenet voivat saada eri arvosanan opettaja-, itse- ja vertaisarviointiin perustuen)

- aktiivinen läsnäolo lähiopetuskerroilla arvioidaan numeerisesti 0 - 5 seuraavasti: 11 tai 10 osallistumiskertaa = 5, 9 osallistumista = 4, 8 osallistumista = 3, 7 osallistumista = 2, 6 osallistumista = 1, 5 tai alle osallistumista = hylätty), painoarvo 20 %

(Huom. Lukutehtävät 1 ja 2 (itsenäinen lukeminen, purku lähiopetuskerralla), ei erillistä arviointia, teemat sisältyvät tenttiin)

Failed (0)

Opintojakson suoritus on hylätty, mikäli yksi tai useampi arvioinnin kohteena oleva osio on hylätty/suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana 1
Tentti: edellyttää tietoperustan hallintaa mittaavassa tentissä noin 50 % pistemäärää maksimista.
Tehtävät: tuotos on sisällöltään pinnallinen, irrallisia asioita esiin nostava, sisältää niukasti opintojakson keskeisiä käsitteitä tai tietoperustanäkökulmia, on rakenteeltaan sekava ja/tai viimeistelemätön. Se täyttää pienessä määrin opintojakson sekä kyseisen tehtävän osaamistavoitteet ja tehtävien A ja C osalta sen hyöty alan elinkeinoedustajille on vähäinen.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana 3:
Tentti:edellyttää tietoperustan hallintaa mittaavassa tentissä noin 70 %:n pistemäärää maksimista.
Tehtävät: Tuotos kattaa sisällöltään hyvin opintojakson sekä tehtävänannon osaamistavoitteita ja sisältää relevantteja käsitteitä ym. tietoperustanäkökulmia. Se on hyvin jäsennelty, perusteltu, ymmärrettävä, ilmeeltään selkeä kokonaisuus ja tehtävien A ja C osalta tuotos on hyödyllinen elinkeinoedustajille.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana 5:
Tentti: edellyttää tietoperustan hallintaa mittaavassa tentissä noin 90 %:n pistemäärää maksimista.
Tehtävät: tuotos vastaa kiitettävästi opintojakson ja tehtävän osaamistavoitteisiin. Se on looginen, perusteltu ja ilmeeltään selkeä kokonaisuus, joka antaa käsiteltävästä teemasta tietoperustan ja käytännön soveltamisen näkökulmista kattavan kuvan ja tuottaa siten matkailualan yritykselle uusia, oleellisia ja hyödynnettäviä näkökulmia.

Further information

Viestintä tapahtuu lähiopetuskerroilla, itsissä sekä tarvittaessa s-postilla.

Go back to top of page