Siirry suoraan sisältöön

Creating Customer Experiences (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CM53-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 13.01.2025

Ajoitus

13.01.2025 - 16.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

20 - 45

Opettaja

  • Susanna Saari
  • Telle Tuominen

Ryhmät

  • PLMWES23
    PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23
  • 13.01.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 20.01.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 03.02.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 10.02.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 24.02.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 03.03.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 10.03.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 17.03.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 24.03.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 31.03.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 07.04.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001
  • 23.04.2025 08:00 - 12:00, Creating Customer Experiences KH00CM53-3001

Tavoitteet

After completing the course the student is able to
- distinguish the differences between businesses representing basic hospitality services and those providing services based on experience economy
- apply the theories of experience economy in context of wellness services
- identify trends and the impacts of wellness at customer, company and destination level.

Sisältö

- Models of experience management
- Wellness services as experiences
- Wellness trends and forecasts

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit ilmoitetaan lähiopetuskerroilla sekä itsissä. Oppimateriaalit ovat sähköisessä muodossa. Lisäksi itsenäistä tiedonhakua relevanteista lähteistä.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla on itsenäiseen opiskeluun perustuvia tehtäviä, avainluentoja, työelämän kehittämistehtävä pienryhmissä, tentti sekä opittua kokoava artikkeli/video vahvistaen näin opiskelijan yksilö-, yhteisö- ja verkosto-osaamista.Keskeinen tavoite on omaksua ja soveltaa opintojakson tietoperustaa työelämäkontekstissa uutta luovalla tavalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti järjestetään xx.yy. Tarvittaessa järjestetään kaksi uusintatenttikertaa erikseen sovittavina ajankohtina.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Turun AMK:n innovaatiopedagogiikan mukaisesti opintojaksolla hyödynnetään itsenäistä tiedonhankintaa, tiedon jakamista ja rakentamista sekä työelämälähtöisyyttä, joilla tuetaan opiskelijan kykyä soveltaa opintojakson tietoperustaa, luovuutta, kriittistä ajattelua sekä verkostoitumista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso tarkoittaa keskimäärin 135 h opiskelijan työtä.
Lukujärjestyksen mukaista työskentelyä on yhteensä 36 tuntia ja itsenäistä työskentelyä henkilökohtiasesti tai pienryhmissä n. 100 tuntia.

Oppimistehtävät:
- tentti ja siihen liittyvät oppimateriaalit
- neljä palautettavaa tehtävää aiheina:
A. Tarinallistaminen, pelillistäminen ja virtuaaliteknologiat
B. Myyntikanavat
C. Hinnoittelu
D. Yrityksen wellness-tarjooma opintojaksolla suunnitellun palvelun "elämyksellsitäminen" valitulle kansainväliselle kohderyhmälle
ARTIKKELI (Talk by students) tai videoitu esitys kohderyhmänä alan yritykset, perustuu tehtäviin A - D opiskelijan rajaamilta näkökulmilta
LÄSNÄOLO LÄHIOPETUSKERROILLA

Sisällön jaksotus

12 lähikertaa á 4 h viikoilla 3 - 17 pois lukien viikot 5, 8 ja 16

Tämä kurssi toteutetaan suomeksi kuitenkin hyödyntäen pääosin englanninkielistä oppimateriaalia.

Alustava sisältö

- Kevätlukukauden aloitusinfo, toteutussuunnitelma, keskeisiä käsitteitä (asiakaskokemus, elämys), lukutehtävän ohjeistus
- Tietoperustaa elämysmalleista, lukutehtävän ohjeistus
- Tietoperustaa muutosmatkailusta ja uudistavasta matkailusta
- Tietoperustaa turvallisuudesta ohjelma-/elämyspalveluissa, paritehtävän ohjeistus
- Tietoperustaa ohjelma-/elämyspalveluiden myyntikanavista
- Tietoperustaa ohjelma-/elämyspalveluiden hinnoittelusta
- TENTTI
- Neljä tehtävää ohjelma-/elämyspalveluiden työelämäkontekstiin liittyen ja niihin perustuva artikkeli tai videoesitys

Viestintäkanava ja lisätietoja

Viestintä tapahtuu lähiopetuskerroilla, itsissä sekä tarvittaessa s-postilla.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

TENTTI
4 tehtävää:
A. Tarinallistaminen, pelillistäminen ja virtuaaliteknologiat
B. Myyntikanavat
C. Hinnoittelu
D. Yrityksen wellness-tarjooma opintojaksolla suunnitellun palvelun "elämyksellsitäminen" valitulle kansainväliselle kohderyhmälle
ARTIKKELI (Talk by students) tai videoitu esitys kohderyhmänä alan yritykset
LÄSNÄOLO LÄHIOPETUSKERROILLA

Hylätty (0)

Opintojakson suoritus on hylätty, mikäli yksi tai useampi arvioinnin kohteena oleva osio on hylätty/suorittamatta.