KohtausharjoitusLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00BT48
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti
- nimetä animaatiotuotannon eri vaiheet
- käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä
Sisältö
Opiskelija ideoi lyhyen 10-20 sekunnin kokonaisen kohtauksen. Kohtauksen voi toteuttaa käyttäen kynää ja paperia tai digitaalisia työvälineitä. Kohtauksen toteutuksessa sovelletaan opittuja animoinnin periaatteita.
Ilmoittautumisaika
18.12.2023 - 18.03.2024
Ajoitus
19.03.2024 - 18.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 11
Koulutus
- Kuvataiteen koulutus
Opettaja
- Elli Vuorinen
Ryhmät
-
PKANIS23Animaatio
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti
- nimetä animaatiotuotannon eri vaiheet
- käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä
Sisältö
Opiskelija ideoi lyhyen 10-20 sekunnin kokonaisen kohtauksen. Kohtauksen voi toteuttaa käyttäen kynää ja paperia tai digitaalisia työvälineitä. Kohtauksen toteutuksessa sovelletaan opittuja animoinnin periaatteita.
Oppimateriaalit
Richard Williams: Animator´s Survival Kit + DVD:t sekä muu piirroanimaation tekniikkaan johdattava kirjallisuus ja verkkomateriaali
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
ohjattu ja itsenäinen työskentely, palautteenanto harjoituksen eri vaiheissa.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti.
Hän osaa käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä animoimiseen, värittämiseen ja kuvasuunnitteluun.
Opiskelija ideoi ja toteuttaa n. 10-20 sekunnin animaatioharjoituksen. Hän voi animoida kohtauksen joko paperille tai digitaalisesti.
Kurssi toteutetaan 19.3. - 18.4.2022.
Opintojaksolle otetaan ensisijaisesti animaation PKANIS23-ryhmän opiskelijat. Piirrosanimoinnin perusteet ja Toonboom ohjelman käyttö on hallittava etukäteen ennen opintojaksolle ilmoittautumista.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kontaktiopetukseen osallistuminen (minimi 80 %), harjoitustehtävän hyväksytty suoritus.
Hylätty (0)
Opiskelija ei suorita annettua tehtävää
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija suorittaa tehtävän ja osallistuu palautetilaisuuteen. Hän ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja esittelee ideansa. Hän toteuttaa annetun tehtävän. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän osallistuu tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja toteuttaa annetun tehtävän ja esittelee ideansa. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän tunnistaa rytmin ja ajoituksen merkityksen animoinnissa ja on asettanut tavoitteita niiden suhteen. Hän osallistuu aktiivisesti tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.
Ilmoittautumisaika
05.12.2022 - 28.02.2023
Ajoitus
14.03.2023 - 28.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kuvataiteen koulutus
Opettaja
- Elli Vuorinen
Ryhmät
-
PKANIS22Animaatio
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti
- nimetä animaatiotuotannon eri vaiheet
- käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä
Sisältö
Opiskelija ideoi lyhyen 10-20 sekunnin kokonaisen kohtauksen. Kohtauksen voi toteuttaa käyttäen kynää ja paperia tai digitaalisia työvälineitä. Kohtauksen toteutuksessa sovelletaan opittuja animoinnin periaatteita.
Oppimateriaalit
Richard Williams: Animator´s Survival Kit + DVD:t sekä muu piirroanimaation tekniikkaan johdattava kirjallisuus ja verkkomateriaali
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
ohjattu ja itsenäinen työskentely, palautteenanto harjoituksen eri vaiheissa.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti.
Hän osaa käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä animoimiseen, värittämiseen ja kuvasuunnitteluun.
Opiskelija ideoi ja toteuttaa n. 10-20 sekunnin kohtausharjoituksen sekä ohjauksessa että itsenäisesti. Hän animoida kohtauksen digitaalisesti käyttäen Toonboom-ohjelmaa.
Kurssi toteutetaan 14.3. - 28.4.2022 välisenä aikana. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ilmoittautuneille sähköpostilla sekä täydennetään lukujärjestyksiin.
Opintojaksolle otetaan ensisijaisesti animaation PKANIS22-ryhmän opiskelijat. Piirrosanimoinnin perusteet ja Toonboom ohjelman käyttö on hallittava etukäteen ennen opintojaksolle ilmoittautumista.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kontaktiopetukseen osallistuminen (minimi 80 %), harjoitustehtävän hyväksytty suoritus.
Hylätty (0)
Opiskelija ei suorita annettua tehtävää
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija suorittaa tehtävän ja osallistuu palautetilaisuuteen. Hän ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja esittelee ideansa. Hän toteuttaa annetun tehtävän. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän osallistuu tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja toteuttaa annetun tehtävän ja esittelee ideansa. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän tunnistaa rytmin ja ajoituksen merkityksen animoinnissa ja on asettanut tavoitteita niiden suhteen. Hän osallistuu aktiivisesti tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 28.02.2022
Ajoitus
05.04.2022 - 29.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kuvataiteen koulutus
Opettaja
- Elli Vuorinen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti
- nimetä animaatiotuotannon eri vaiheet
- käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä
Sisältö
Opiskelija ideoi lyhyen 10-20 sekunnin kokonaisen kohtauksen. Kohtauksen voi toteuttaa käyttäen kynää ja paperia tai digitaalisia työvälineitä. Kohtauksen toteutuksessa sovelletaan opittuja animoinnin periaatteita.
Oppimateriaalit
Richard Williams: Animator´s Survival Kit + DVD:t sekä muu piirroanimaation tekniikkaan johdattava kirjallisuus ja verkkomateriaali
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
ohjattu ja itsenäinen työskentely, palautteenanto harjoituksen eri vaiheissa.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti.
Hän osaa käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä animoimiseen, värittämiseen ja kuvasuunnitteluun.
Opiskelija ideoi ja toteuttaa n. 10 sekunnin kohtausharjoituksen sekä ohjauksessa että itsenäisesti. Hän voi animoida kohtauksen joko käyttäen kynää ja paperia tai toteuttaa sen digitaalisesti.
Kurssi toteutetaan 5.4. - 29.4.2022.
Opintojaksolle otetaan ensisijaisesti animaation PKANIS21-ryhmän opiskelijat. Piirrosanimoinnin perusteet ja Toonboom ohjelman käyttö on hallittava etukäteen ennen opintojaksolle ilmoittautumista.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kontaktiopetukseen osallistuminen (minimi 80 %), harjoitustehtävän hyväksytty suoritus.
Hylätty (0)
Opiskelija ei suorita annettua tehtävää
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija suorittaa tehtävän ja osallistuu palautetilaisuuteen. Hän ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja esittelee ideansa. Hän toteuttaa annetun tehtävän. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän osallistuu tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja toteuttaa annetun tehtävän ja esittelee ideansa. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän tunnistaa rytmin ja ajoituksen merkityksen animoinnissa ja on asettanut tavoitteita niiden suhteen. Hän osallistuu aktiivisesti tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.