Kampanja-copywriterLaajuus (5 op)
Tunnus: 2081330
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
- arvioida tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
- valita keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
- muokata ja popularisoida erilaisia tekstejä
- kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
Sisältö
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy yhdessä tiimin kanssa tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla mahdollisesti myös asiakastöinä. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita. Opiskelija perehtyy strategiseen markkinointiviestintään.Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Ilmoittautumisaika
23.11.2023 - 05.03.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
- arvioida tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
- valita keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
- muokata ja popularisoida erilaisia tekstejä
- kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
Sisältö
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy yhdessä tiimin kanssa tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla mahdollisesti myös asiakastöinä. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita. Opiskelija perehtyy strategiseen markkinointiviestintään.Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Oppimateriaalit
Opettajan ohjeistama
Opetusmenetelmät
Innovaatiopedagogiset oppimismenetelmät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.
Yksilä- ja tiimityö, ryhmäkeskustelu, arviointi ja palaute.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
EI tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Yksilö-ja tiimitehtävät, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, ideointi.
Vuorovaikutus, palautteen antaminen ja saaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla opiskelija
• analysoi ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
• arvioi tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
• valitsee keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
• muokkaa ja popularisoi erilaisia tekstejä
• kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
• ideoi ja kirjoittaa tekstit monipuolisesti.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointi- ja kirjoittamistaitoja sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Opettaja Tiina Vesalaisen vetämät kokonaisuudet ovat seuraavat:
ti 5.3. klo 9.15-15.00 (lähitapaaminen Tägi)
to 14.3. klo 14-16 (Zoom pienryhmälle tai kahdelle)
ti 19.3. klo 14-16 (Zoom pienryhmälle tai kahdelle)
to 21.3. klo 14-16 (Zoom pienryhmälle tai kahdelle)
ti 26.3. klo 9.15-14.00 (lähitapaaminen Fiktio)
Lukujärjestykseen on merkitty myös tunnit omatoimiseen ja ryhmätyöskentelyyn.
Ajoitus: kevät 2024:
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning
Sähköposti
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aikataulu lukujärjestyksen mukaan.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut tehtäviä eikä ole ollut paikalla lähitunneilla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on tehnyt välttävästi tehtävät ja ollut harvoin paikalla lähitunneilla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on tehnyt aktiivisesti tehtävät, ottanut asioista selvää ja ollut kiitettävästi paikalla lähitunneilla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on tehnyt erinomaisesti tehtävät, ottanut asioista selvää, soveltanut tietoa tehtäviin ja ollut aina paikalla lähitunneilla.
Sekä verkko- että lähituntien osuudet on suoritettu erinomaisesti.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 13.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
- arvioida tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
- valita keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
- muokata ja popularisoida erilaisia tekstejä
- kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
Sisältö
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy yhdessä tiimin kanssa tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla mahdollisesti myös asiakastöinä. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita. Opiskelija perehtyy strategiseen markkinointiviestintään.Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Oppimateriaalit
Opettajan ohjeistama
Opetusmenetelmät
Innovaatiopedagogiset oppimismenetelmät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.
Yksilä- ja tiimityö, ryhmäkeskustelu, arviointi ja palaute.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
EI tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Yksilö-ja tiimitehtävät, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, ideointi.
Vuorovaikutus, palautteen antaminen ja saaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla opiskelija
• analysoi ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
• arvioi tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
• valitsee keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
• muokkaa ja popularisoi erilaisia tekstejä
• kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
• ideoi ja kirjoittaa tekstit monipuolisesti.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointi- ja kirjoittamistaitoja sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Ajoitus: kevät 2023. Tarkempi ajoitus löytyy Pmedis21masu-ryhmän lukujärjestyksestä.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning
Sähköposti
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aikataulu lukujärjestyksen mukaan.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut tehtäviä eikä ole ollut paikalla lähitunneilla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on tehnyt välttävästi tehtävät ja ollut harvoin paikalla lähitunneilla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on tehnyt aktiivisesti tehtävät, ottanut asioista selvää ja ollut kiitettävästi paikalla lähitunneilla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on tehnyt erinomaisesti tehtävät, ottanut asioista selvää, soveltanut tietoa tehtäviin ja ollut aina paikalla lähitunneilla.
Sekä verkko- että lähituntien osuudet on suoritettu erinomaisesti.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 07.02.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 10.06.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS20masnPMEDIS20masu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
- arvioida tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
- valita keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
- muokata ja popularisoida erilaisia tekstejä
- kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
Sisältö
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy yhdessä tiimin kanssa tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla mahdollisesti myös asiakastöinä. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita. Opiskelija perehtyy strategiseen markkinointiviestintään.Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Oppimateriaalit
Opettajan ohjeistama.
Opetusmenetelmät
Innovaatiopedagogiset oppimismenetelmät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.
Yksilä- ja tiimityö, ryhmäkeskustelu, arviointi ja palaute.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Yksilö-ja tiimitehtävät, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, ideointi.
Vuorovaikutus, palautteen antaminen ja saaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla opiskelija
• analysoi ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
• arvioi tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
• valitsee keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
• muokkaa ja popularisoi erilaisia tekstejä
• kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
• ideoi ja kirjoittaa tekstit monipuolisesti.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointi- ja kirjoittamistaitoja sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Aikataulu lukujärjestyksen mukaan.
Opintojakso alkaa yhdessä AD-opiskelijoiden kanssa. Antti Alanko pitää konseptisuunnittelun osuuden.
Sen jälkeen copy-opiskleijat jatkavat Johanna Vaaherkummun kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja ryhmätehtävät, kirjoitustehtävät.
Ajoitus: helmi-maaliskuu 2020. Tarkka aikataulu Pmedis19masu-lukujärjestyksestä.