Markkinointiviestinnän perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: 2081322
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Ilmoittautumisaika
01.01.2024 - 01.02.2024
Ajoitus
08.02.2024 - 04.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 24
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti
Tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tiedonhankintaa, analysointia, presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu kolmesta osasta kevään 2024 aikana:
1) Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
2) Kampanjasuunnittelun perusteet
3) Kampanja-analyysi.
Lähipäivien aikataulutus lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
HUOM! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetusta, johon osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Lähipäivät on merkitty lukujärjestykseen.
Viestintäkanava ja lisätietoja
HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet
Opintojaksoon liittyvä viestintä tapahtuu sähköpostitse sekä ItsLearning-alustalla
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin, harjoitustehtävien yhteydessä annettavat arviointikriteerit
Tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien aktiivinen, analyyttinen ja luova ote
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Ilmoittautumisaika
15.01.2023 - 09.02.2023
Ajoitus
09.02.2023 - 06.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 22
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS22tuprPMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti
Tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tiedonhankintaa ja presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu kolmesta osasta kevään 2023 aikana:
* Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
* Kampanjasuunnittelun perusteet
* Kampanja-analyysi.
Lähipäivien aikataulutus lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Edeltävyysehto: Markkinoinnin perusteet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin
Tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien analyyttinen ja luova ote
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 09.02.2022
Ajoitus
10.02.2022 - 31.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 24
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS21tuprPMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti
Tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tiedonhankintaa ja presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu kolmesta osasta kevään 2022 aikana:
* Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
* Kampanjasuunnittelun perusteet
* Kampanja-analyysi.
Opintojakso ajoittuu välille 10.2.-31.3.2022. Tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Edeltävyysehto: Markkinoinnin perusteet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin
Tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien analyyttinen ja luova ote
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti