Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081322-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2024 - 01.02.2024

Ajoitus

08.02.2024 - 04.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

12 - 24

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
  • 08.02.2024 09:15 - 11:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 04.03.2024 09:15 - 13:15, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 06.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 07.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 12.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 13.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 14.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 19.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 20.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006
  • 21.03.2024 09:15 - 15:00, Markkinointiviestinnän perusteet 2081322-3006

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa

Sisältö

Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti
Tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tiedonhankintaa, analysointia, presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu kolmesta osasta kevään 2024 aikana:
1) Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
2) Kampanjasuunnittelun perusteet
3) Kampanja-analyysi.

Lähipäivien aikataulutus lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

HUOM! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetusta, johon osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Lähipäivät on merkitty lukujärjestykseen.

Viestintäkanava ja lisätietoja

HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet

Opintojaksoon liittyvä viestintä tapahtuu sähköpostitse sekä ItsLearning-alustalla

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin, harjoitustehtävien yhteydessä annettavat arviointikriteerit

Tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien aktiivinen, analyyttinen ja luova ote

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti