Siirry suoraan sisältöön

Visuaalisuus brändinrakentajanaLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CO31

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan visuaalisen konseptin suunnittelijana
-suunnitella ja kehittää asiakkaille brändi-ilmeitä
- hallita ilmeen suunnitteluprosessi analyysistä ja tiedonhankinnasta aina ratkaisuihin asti
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä analysoidaan ja ideoidaan, tehdään taustatutkimista, visualisoidaan, suunnitellaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat suunnittelijan keskeisiä työvälineitä.

Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 06.02.2025

Ajoitus

06.02.2025 - 23.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Antti Alanko
Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät
  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan visuaalisen konseptin suunnittelijana
-suunnitella ja kehittää asiakkaille brändi-ilmeitä
- hallita ilmeen suunnitteluprosessi analyysistä ja tiedonhankinnasta aina ratkaisuihin asti
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä analysoidaan ja ideoidaan, tehdään taustatutkimista, visualisoidaan, suunnitellaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat suunnittelijan keskeisiä työvälineitä.

Oppimateriaalit

jaetaan ITS.ssä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-portfolio

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi laajempi itsenäinen harjoitustehtävä, johon saa ohjausta opetuksessa.

Sisällön jaksotus

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan.
Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat AD:n keskeisiä työvälineitä.

Opintojaksolla totetutetaan yksi laajempi oppimistehtävä, johon saa ohjausta pienryhmätapaamisissa. Lopuksi oma tuotos esitetään ryhmälle.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.